stanos4, ocuj a tebe stupili na kurie oko ci co? Co ta za odbojny ton v diskusii. Ci to len navyky z pracovneho backgroudu, ze takto diskutujes?
Ale vidim, ze si este mladas, mozno casom zacnes akceptovat aj iny nazor...
20.01.2023 - 11:50:17
00
uplne rozumiem ak si necital moje reakcie cele, alebo snad ja sa zle/nejasne vyjadrujem, ale - to co perez hovoril su realne velmi vazne tvrdenia ktore nicim nedolozil - ako som pisal, vo vedeckej obci by ho prakticky diskvalifikovali ako vedca ked by ich nepodlozil niecim silnym... Niesom si vedomy niecoho co by bol odbojny ton v mojej prvej reakcii na pereza. Cely ten prvy traktat su obsirne napisane ziadosti aby dolozil svoje tvrdenia a vysvetlil ziadosti na vzdelanie. Preco?
Specialne preto lebo sa prezentoval ako niekto s dostatocnou hodnostou (jeho vzdelanie) aby taketo zavery mohol robit. A ano, na to "citlivy som", pretoze som uz videl vacsie "kalibre" ako on pustat z ust dobry nonsense a mysleli si aki su skveli a ako maju pravdu pretoze oni maju dostatocnu hodnost (vzdelanie/poziciu)

Iny nazor.... nazor je pekna vec. Ale nazor neznamena nevyhnutne pravda, alebo blizko pravde, poznaniu. Perez sa vyjadroval k faktografickym veciam, resp. veciam ktore sa bezne vyvracaju a/alebo potvrdzuju. On ich "vyvracial" bez evidencie. To je potom "nazor" vs evidencia/fakty/pravda - asi ako ked by som povedal ze "ja si myslim ze EV su dokonale ciste" kdezto fakt je ten ze dokonale ciste niesu, pokial teda berieme taku tu "beznu", "typicku" definiciu dokonalosti :). A popri tom sa tvari ze ako je on "nad vecou", "dokaze si pripustit omyl", "erudovany"....

edit: to velmi vazne ber akoze fakt ako velmi vazne - akoze najskorej strata grantov = prace, neprekvapila by ma moznost legalnej dohry keby niekto fakt chcel a tak... (jasne, pri jozkovy z hornej dolnej na svk to pravdaze "nik nikdy" riesit nebude). Ja si neviem predstavit ze by som v praci povedal kolegovi "tvoj model je vymysel, nic s nim nevies predikovat, to co prezentujes su nostradamus styl vymysly, bez toho aby som povedal konkretne kde/preco je problem, a bol potom brany vazne/neprisiel o robotu/hodnotenie/poziciu....
20.01.2023 - 12:07:29
00
Chlapi ja chapem ze zijeme na SK, ktore je na chvoste Eu v inovaciach a elektromobilite a na spici v dezolatnosti. A viaceri tu uplne jasne demonstrujeme, preco to tak je. Lebo si nevidime dalej ako na spicku nosa. Kua tie vase dookola omielane "argumenty" o cenach a technologiach. Toto iste bolo pred 150+ rokmi ked prisli prve auta, aj pred 40+ ked prisli pocitace a mobily. Samozrejme vo vyspelom svete, nie tejto zaostalej diere, kam sa dostali este o x rokov neskor.

"Je to drahe, velke, tazke, zlozite, nemame infrastrukuru, v afrike pri bani je znicene prostredie bla bla bla" Svet maka a slovenski experti na vsetko len pichuju a neguju.
Ked uz nemam o niecom dostatocny prehlad a nedokazem vidiet aj dalej ako na svoj dvor a dnesny den, aspon to nesirim do sveta, nie?
EV este len zacinaju, ale sk experti na vsetko uz presne vedia ze to nebude fungovat, lebo nebude dost kobaltu a inych cudzich slov. (Ako keby sa mal vyvoj zaseknut tak ako poniektorych myslenie.) Dpc to je bohorovnost toto, sme skutocne narod geniov a vizionarov! Aj to tu presne tak vyzera... zadubena diera...
20.01.2023 - 12:20:55
04
Kobalt alebo lítium nie je cudzie slovo, je to kov bez ktorého momentálne batérie fungovať nevedia. Keď si myslíš, že to dnes nie je veľké, ťažké, zložité a bez infraštruktúry, tak OK. Beriem, že sú to výhovorky. Tak mi aspoň ty skús normálne odpovedať, z akého dôvodu teda teraz nemáš elektroauto. Bez akéhokoľvek útoku na teba, chcem počuť ten dôvod a potom môžme skúsiť diskutovať prečo to tak je a ako by sa to dalo zmeniť. Skús zabudnúť na to, čo som napísal predtým, skúsme začať normálne od začiatku.
20.01.2023 - 12:29:46
01
Sry ale ja nie som instaqueen, aby som ti hovoril o svojom sukromi. Ale ok. Nemam ev preto, ze chcem dojazdit sucasny spalovak. A nie, nejazdim na benzin, ani naftu... dalsie planujem podobne ako ty EV, ale dufam, ze to bude az o takych 5-6 rokov.
PS: vsetko co mam, menim za nove, az ked sa to uplne rozpadne. Od handier, cez bike a auto az po manzelku ;)
20.01.2023 - 14:11:30
00
Dobre, takže jazdis na LPG. Ten dôvod ktorý si uviedol je z môjho pohľadu validny, viac naozaj nepotrebujem vedieť. Som na tom podobne, pred pár mesiacmi som kúpil nové auto a napíšem ti prečo benzín: na EV s rovnakými parametrami som jednoducho nemal peniaze. A aj keby som ich mal, tak, keďže nemám garáž ani dom, neviem ako a kde by som nabíjal. Keby toto bolo tak jednoduché ako pri ICE, tak možno zatnem zuby a EV aj tak kúpim.
Uvidím, rovnako ako ty, čo bude keď mi dosluzi. Dúfam, že dovtedy bude EV ďalej a nebudem musieť riešiť takéto dilemy. Viem, že sa pracuje aj na probléme čo s batériami po ich životnosti, veľmi sa mi pozdáva ich znovupouzivanie v nabíjacich staniciach, ktoré ich vedia využiť aj za podmienok, keď pre auto už nie sú vhodne a nabíjajú sa v čase, keď nie je špička.
20.01.2023 - 14:34:39
00
Jaroh
Začal by som hneď tým už teraz, že by som vyrubil spaľovákom emisnu daň, aby sa neoplatilo jednému človeku isť po meste spaľovákom.  A podporil by som verejnú dopravu, aby bola lacná a tie jazdili častejšie.  Zdražel by som aj osobnú leteckú dopravu.  Ak by som mal ako unia poskytnúť dotácie, tak na stavbu trolejbusových trati a celkovo na verejnú dopravu. Keď chce niekto jazdiť autom nech si to riadne zaplatí.

Ani veterná elektráreň nie je úplne ekologická.
thumb_up0thumb_down

Toto sa týka aj aut
scontent.fbts4-1.fna.fbcdn.net

Prílohy:

1674220781264.jpg
1674220781264.jpg 47.3 KiB thumb_up0thumb_down

20.01.2023 - 14:41:10
00
To všetko sa buď už deje alebo pripravuje.
20.01.2023 - 14:49:02
00
Ale nezakazoval by som tie spalovaky uplne. Pretoze nie vsade ich moze elektro nahradit.
20.01.2023 - 15:12:35
00
Marabbo
Veterné elektrárne sa dajú dnes zrecyklovať z 95 % a už sú na trhu aj plne recyklovateľné.
Podiel elektriny z vetra rastie v Európe v krajinách s veterným potenciálom stále už niekoľko rokov. Pri súčasných cenách elektriny majú navyše veterné elektrárne nižšiu návratnosť. Postaviť ich je rýchle, rovnako ako plynové elektrárne.
Príloha:
share-electricity-wind.png


Zavádzajúce je tiež, že sa na nabíjanie používa elektrina najmä z fosílnych elektrární. Skoro všade na svete sa to deje stále menej často. V EÚ má najvyššiu emisnú stopu výroba elektriny v Poľsku. Aj tam však rastie podiel vetra a plánujú aj jadro.
Príloha:
share-electricity-low-carbon.png


Tiež sa stále hovorí o emisiách lietadiel a lodí a pritom ich podiel je celkovo na svete násobne nižší než u cestnej dopravy. A aj pri porovnaní na osobu a km je to výrazne menej. U nákladných lodí zase treba zohľadniť výrazne nižšie emisie na tonu nákladu na km. Pre porovnanie nákladná loď produkuje 3 g CO2/t/km, nákladné auto 80 g, a nákladné lietadlo 435 g.
Príloha:
Transport-CO2-emissions-by-mode-bar-chart.png
20.01.2023 - 16:22:32
24
Tie lode - odporucam nech si ludia skusia radovo spocitat kolko paliva zozere preprava 1 tony materialu cez pol zemegule. Pre porovnanie: clovek zozere dajme tomu 5x400g denne->~750kg/rok, ak jem malo/ziadne maso tak dajme tomu ze to zaokruhlim na 1t jedla/potravy pre zvierata co na moje prezitie "treba" vyprodukovat. Kolko paliva by teda stalo keby je to vsetko z opacneho kontinentu... (Ignorujem "last mile pickup/delivery")
20.01.2023 - 16:35:05
00
Všetka lodná doprava emituje 4,5x menej CO2 než osobná cestná doprava a 3x menej než nákladná cestná doprava. Takže ak zase budete čítať, že 3 lode majú taký vplyv na zmenu klímy ako všetky autá na ceste, tak to už bolo niekoľkokrát vyvrátené. Pletiú sa CO2, N2O, NOx, CH4 a rôzne ďalšie emisie.
20.01.2023 - 16:49:39
01
Všetka lodná doprava emituje 4,5x menej CO2

To ale budú asi plachetnice?
20.01.2023 - 17:39:59
01
bicycletour napísal:
emisnú stopu výroba elektriny v Poľsku. Aj tam však rastie podiel vetra a plánujú aj jadro.

to planuju uz desatrocia :) a keby sa aj dnes konecne rozhodli ze ideme na to, tak do 35 nebude v prevadzke..
20.01.2023 - 17:55:09
01
rs955i
Konkrétne v roku 2018 celá lodná doprava emitovala 2,9 % všetkých skleníkových plynov. U cestnej dopravy to bolo v roku 2016 12 %. Takto nejako vyzerajú podiely jednotlivých odvetví.
Príloha:
Emissions-by-sector-–-pie-charts.png
20.01.2023 - 18:18:12
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up