Tak. Plus nariadene je iba to, ze maju skoncit spalovaky. Nie, aky pohon ma byt. Ten si vyriesi trh/technologie.
Ale aj keby to bolo nariadene. Hadze sa o zem a vresti len decko, co este nema dovyvinuty mozog. Rozumny clovek sa prisposobi. Len niektore decka nikdy nedospeju...
09.07.2024 - 08:40:59
00
Horšie je keď sa decká hrajú na dospelých a tvária sa tu múdro.... :)

Inak koľko energie z baterky EV zcucne zapnutá klíma? Napriklad idem 200km, potom je pred blavou havarka a musím tam 45 minut čakať a chladiť rodinu v aute.
Keď dochádza v takých prípadoch ľuďom palivo, tak zachranári môžu doniesť každému 10L paliva, ale čo pri elektroautách? To každému donesú elektrocentrálu? :)
09.07.2024 - 09:13:01
00
baterka vydrží dlhšie ako ty v aute sedieť
09.07.2024 - 09:14:04
01
pred blavou (riekou) bývajú havárky? a to keby si videl aké zápchy vedia byť v Bratislave ...
09.07.2024 - 09:37:20
02
Blava = Bratislava :) to potom ťažko sa baviť o odborných témach keď ani jednoduché nechápeš
09.07.2024 - 09:43:11
00
On to dobre chape.
Príloha:
9793a7601560b6218d0f5e0a1ea1154f.jpg
9793a7601560b6218d0f5e0a1ea1154f.jpg 10.58 KiB thumb_up0thumb_down

09.07.2024 - 09:52:05
06
Blava je potok...
09.07.2024 - 09:58:47
00
Blava je diera
09.07.2024 - 10:00:20
00
Asi najpadnejsi "argument" v teme o elektromobilite. Hodny cloveka jazdiaceho na starom smradlavom diesli z velkomesta s jednym kruhacom s nazvom Dolny Kubin. :D
09.07.2024 - 10:03:57
04
Prdlajs. Máme dva kruháče. Aj keď oba nahovno :)
09.07.2024 - 10:07:16
01
Cakal som, ze odpoved bude, ze su dva. :D V kazdom pripade zostanme pri tom, ze toto je tema o elektre a nie o subjektivnom hodnoteni nejakej lokality.
09.07.2024 - 10:08:53
01
stanos4
Ak chceš porovnávať používanie uhlia a ropy v doprave, tak ti nestačí len cena komodity, ale aj ďalšie prevádzkové a logistické náklady. Ak by bolo uhlie v doprave výhodnejšie, tak by lokomotívy ďalej ťahali za sebou samostatný vagón s uhlím a potrebovali by 2x častejšie nakládku než dieselové lokomotívy. To je preto, že uhlie má 50-75 % nižšiu energetickú hustotu v závislosti od kvality než ropa.
BEV a ICE nemajú rozdiel v parametroch, váhe a cene? Elektrický Peugeot 208 stojí 30 000 €, benzínová verzia skoro o 1/2 menej. Pri dennom nájazde na Slovensku okolo 30-40 km to teda nie je žiadna výhra.
Batérie sa vyrábajú asi v paralelnom vesmíre bez potreby ďalšej energie? Na ich prepravu sa používa čo? Elektrické ťahače? 38 t elektrický ťahač stojí 440 000 €, čo je 4x viac než naftový a má o 300-600 kg nižšie zaťaženie.
Elektrické kontajnerové lode a lietadlá tu radšej ani nebudem spomínať. Tam sa dá lepšie predstaviť, čo je vlastne tá energetická hustota palív.

Čo sa týka uhoľných, plynových a dieselových elektrární, tak tam cenu určuje kvalita a pôvod uhlia. Preto sa na Slovensku uhoľné elektrárne zatvorili a v Poľsku pokračujú ďalej. Elektrina z koncových plynových elektrární je drahá preto, že je práve koncová a plyn sa používa pretože sa dá ľahko regulovať. Mazut sa používa v elektrárňach hlavne tam, kde je dostupný. USA a ropné krajiny.
09.07.2024 - 10:31:04
00
Neboj, oni tomu rozumejú, ale aby neboli za blbcov, tak to nepriznajú a pokračujú v obhajobe EV... :) EV sa pretlačili aby ekonomika neumrela a peniaze sa trochu poprelievali po svete...
Samotné EV sú na zábavu pre bohatých, tak ako ebiky. Kto na to nemá ide tradične postarom a obhajuje svoju pravdu... :)
09.07.2024 - 14:41:11
00
... je to marný.

https://youtu.be/XDJEPjvbbs4?si=g_Md94X7fF3CLSIc
09.07.2024 - 14:45:18
02
marseluspp napísal:
EV sa pretlačili aby ekonomika neumrela a peniaze sa trochu poprelievali po svete...


takýto nezmysel som už dlho nečítal :tmi:
09.07.2024 - 15:43:01
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up