trionq napísal:
pri nových autach to už neplatí už ani pri nákupnej cene a už vobec nie pri TCO
thumb_up0thumb_down
chápem že si to nemyslel zle, ale prosím nesnaž sa mi natlačiť tieto bohapusté nezmysly
pre mňa som písal
práve na to som upozorňoval, ako tu dávate modelové príklady extrému jednej alebo druhej strany

Aby si chápal prečo mi tieto modelové excely kde sa práve v Octaviu RS mení motor na smiech, tak moje ročné náklady na palivo sú menšie než rozdiel havarijného poistenia môjho auta a EV

ale tým nechcem povedať, že ekonomicky to nie je pre niekoho výhodné alebo minimálne porovnateľné, pre mňa nie, zatiaľ
07.07.2024 - 22:18:16
00
Yogisz napísal:
Octaviu RS mení motor na smiech,


rovnako ako je nasmiech vymena baterie
"havarijného poistenia môjho auta a EV" to už je tiež tak 2r outdated aj u nás
07.07.2024 - 22:29:12
00
tak ale sak jasne, ak niekto najazdi 2-3 tisic km za rok, a vybera si medzi kupou jazdeneho ev a ice, a pritom pozaduje aspon 300-400km dojazd na 1 "nadrz", tak ev je prenho drahe. Sak OK, este kolko tisic x to bude treba zopakovat, ze ev nieje (zatial) vyhodnejsie v kazdej situacii?

bicycletour - o co ti vlastne ide? to sa snazis vyvratit ze bev je v principe, a pri relativne rozumnom pouziti aj v dnesnej praxi zjavne/zrejme, efektivnejsie oproti ice? Alebo sa len snazis "zhodit" potencialny prinos bev z dovodu ze maju este maly globalny impact?

a btw, mozes pls vysvetlit preco myslis ze zrovna energeticka hustota bol ten dovod prechodu z uhlia na ropu? Napr., vies mi dolozit ze ako by sa spravil nejaky ekvivalent "dnesneho", "ropneho" ICE, ale s pouzitim uhlia, resp. tuheho paliva?

Opakujem sa asi dost, ale v pripade narastu kapacity bev na ~2-nasobok dnesnych hodnot, dojde vpodstate k vyrovnaniu dojazdov bev s dnesnymi ice pri rovnakej hmotnosti auta. Inak povedane, tvoja "energeticka hustota veleho" ICE vs BEV auta bude vyrovnana. Pretoze su to proste 2 rozne technicke riesenia, a kazde z nich ma nevyhnutne nejake ine dalsie komponenty. Aj uran ma vysoku energeticku hodnotu - ale proste ked raz ma svoje nevyhody, tak pokial nevymyslis nieco "zazracne", tak to tienenie si do auta davat asi nebudes :) A ja neviem, mozno sa naozaj zjavi coskoro elektrolyza, ktora bude konvertovat vodu na vodik s 90+% ucinnostou. Nemal by som problem, a potesil by som sa - ale realita je taka, ze aj taka toyota tuna ma mnohorocny naskok v dlzke vyskumu, ale vodikove auta su este vzacnejsi safran ako tie bev.

https://newatlas.com/energy/hysata-efficient-hydrogen-electrolysis/
07.07.2024 - 23:46:22
01
Pre zaujimavost, novych Tesiel sa v SR zaregistrovalo za 1-6/2024 o 6 % menej v porovnanim s 1-6/2023.

Celkovy trh novych aut naopak narastol o 4%.
Celkovy podiel BEV narastol z 2,4 na 2,6 %.

Okrem Tesly zaznamenali absolutny medzirocny pokles aj doterajsi lidri ako Skoda, Hyundai.
Z oficialnych dovozov je aktualne cislo 1 s pomerne velkym naskokom VW, ktory sa dotahuje na Teslu (210 vs 233 ks).
08.07.2024 - 13:42:35
00
trionq stále sa motáš vo vlastnom kruhu, ktorý si si sám nakreslil
ty si mi posunul nezmyselné video, kde sa porovnáva ľudová Octavia RS s teslou
Kde sa porovnávajú ceny nárazníkov, motorov a iných zabavností
Tebe samému hneď na to príde výmena batérie ako blbosť... No čo ti mám ešte na to povedať

Stále ti reagujem rovnako, že na môj prípad je to ekonomický nezmysel

a áno Tesla 3 Kasko = Kasko na moje auto + moje ročné náklady na palivo
Kľudne píš outdated
ďalej ti to už nechám, nakoľko má to nebaví:)
08.07.2024 - 14:21:11
02
Veď keď sa Ti neoplatí a nechceš elektro, tak nekupuj. Celkom jednoduché riešenie, čo povieš? :)
08.07.2024 - 14:30:14
03
Stavim sa, ze pri jeho najazde je kazde auto ekonomicky nezmysel, ked to porovna s mhd. Ale to nespravi, lebo nie vsetko je len o ekonomike, vsak...
08.07.2024 - 17:30:41
12
trionq
Chcel si Čínu namiesto USA, tak máš mať Čínu. Rekordné rasty predaja elektromobilov v Číne stačia na pár % podiel na celkovej doprave, zatiaľ čo spotreba ropy v doprave rastie rýchlejšie. To len aby si mal kontext tých rekordných predajov.
08.07.2024 - 22:51:04
01
stanos4
A na aké palivo sa teda prešlo z doby uhlia a pary v doprave? Vlaková doprava je toho príkladom. Uhlie vystriedali ropné produkty, keďže boli lacnejšie. A lacnejšie boli z dôvodu vyššej energetickej hodnoty, takže stroje mohli byť ľahšie, spotrebovalo sa na ne menej kovov a pod.
Batérie majú rádovo nižšiu energetickú hustotu a to by musel nastať nejaký skok vo vývoji. Zatiaľ elektromobilita priniesla len zdraženie mobility, ktoré je ťahané dotáciami.
08.07.2024 - 23:05:56
01
na to aby si kupil 1000kg ropy brent potrebujes cca 7.5 barrelu * 80$/barrel = 600$
vs 1000kg uhlia je ~100$. Aby si mal rovnaku energiu (podla aj tvojej tabulky), tak musis kupit ale cca 1.5 tony uhliad --> 150$

ropa ako taka ani nahodou nieje lacnejsia oproti uhliu. Ale/ a teda zjavne prinasa ine benefity. Napr. dokazes vyrobit male, lahke a vysoko vykonne a omnoho bezpecnejsie motory, oproti parnym strojom. A teda sa ta "extra investicia" do paliva vrati inde.

este raz a naposledy - co nerozumies na tom, ze BEV vs ICE auta ako celky ani nahodou nemaju ani dnes radovy rozdiel v hmotnosti pri ekvivalentnej "vacsine" parametrov? (dojazd, vykon, objem). Opat pouzijem priklad hyundai kona, kedze ju jazdime, bev vs ice je na urovni 200-300kg rozdiel, i.e. ~15-20% vahovy rozdiel, pri 64kWh baterke s dojazdom 300-500km. Kde tam vidis radovy (>10x) rozdiel? Nehovoriac o ocakavatelnom rozdiele s vylepsenymi baterkami v nasledujucich rokoch? Aj keby pocitam s 1000km dojazdom pre ICE, tak ten rozdiel bude teda na urovni ~2x, ani nahodou ani tych 10x. A to sa uz ozaj bavime o zmysluplnosti "potreby" mat 1000km dojazd ako nejaky zakladny etalon.
08.07.2024 - 23:38:06
01
P.s. ak chces tvrdit ze energia z ropy je oproti tej z uhlia mega lacna, tak to chod vysvetlit vsetkym stavbarom/majitelom "plynovych" elektrarni - tych istych co v eur urcujukonecnu cenu elektriky, akozto najdrahsi zdroj elektriky.
08.07.2024 - 23:44:08
01
Toto sú neuveriteľné diskusie, ako hluchí so slepými. A teda IMO zástanci ICE z toho vychádzajú ako tí blbší (prepytujem za výraz, hádam mi to admin nezmaže). Prečo prepánajána mnohí z vás tak srdnato dokazujete, že BEV sú horšie? Veď skrátka pre niekoho sú lepšie BEV, pre iného zase ICE. Napríklad pri malých denných nájazdoch, možnosti nabíjania z wallboxu a dostatku peňazí je zrejme lepší BEV, pri veľkom dennom nájazde, nemožnosti nabíjania z wallboxu či malom disponabilnom rozpočte je lepšie ICE a medzi tým je 256 odtieňov šedi. A o rok to bude iné a o desať rokov zase iné... nechápem tie flame wars...
09.07.2024 - 07:54:25
04
Pripomína mi to prechod z hlúpich mobilov(čo najmenšie) na smartfóny. Tiež sa mnoho zadubencov búchallo do hlavy, že nikdy si veľký telefón nekúpia... a aká je realita?
09.07.2024 - 07:57:06
01
Jaroh, Ludia podobne odmietali aj napr prichod 3valcov a pod.

V pripade BEV su tie rekacie podla mna dane tym, ze to je nariadene zhora a straca sa postupne moznost slobodnej volby.
Na to su ludia citlivi.
09.07.2024 - 08:10:46
00
Nič nie je nariadené zhora.

Nariadené je to až od roku 2035 a to už budú úúúúplne iné autá, nemá zmysel hodnotiť dnešné BEV v horizonte 2035, veď to je až za 11 rokov.
09.07.2024 - 08:18:47
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up