Treba sa vrátiť do reality z rekordného "rastu" predaja elektromobilov. Jediné, čo dokázalo ako tak znížiť spotrebu fosílnych palív bolo spomalenie ekonomík v roku 2009 a 2020.
Príloha:
global-energy-substitution.png
global-energy-substitution.png 115.44 KiB thumb_up0thumb_down



V USA je podiel spotreby elektriny na doprave 0,2 %. To sú tie rekordné predaje elektromobilov.
Príloha:
Transportation-Energy-Use-by-Fuel-Type-1950-2022.png
Transportation-Energy-Use-by-Fuel-Type-1950-2022.png 165.26 KiB thumb_up0thumb_down

03.07.2024 - 11:16:16
10
No blizka buducnosť dôkladne preverí vsetky hypotézy….

Bude sranda keď bude toľko aut na elektriku že jej nebude dosť na ich nabijanie a ľudia dostanú denný limit spotreby, pripadne bude k dispozícii par hodin denne :)
A to sa ani nezamýšlam o nejakých prírodných pohromach ktoré môžu dlhodobo vyradiť elektrarne z prevadzky … to bude potom to utrpenie a škrípanie zubov o ktorom hovorili proroci :)
03.07.2024 - 12:13:52
00
Ako budúcnosť nutnej elektromobility vidím toto ako najlepšie riešenie. Žiadne vozenie sa v po jednom v 5-miestných ťažkých autách, ktoré minú 80% energie aby prevážali svoju vlastnú veľkú váhu. Malé ľahké vozítko do mestskej dopravy. Max rýchlosť 50km/hod. Nízke riziko kolízií a tiež spolupatričnosť s cyklistami na cestách. Čo viac si v mestskej doprave môžeme priať?? :)

Prílohy:

elektro 2030.jpg
elektro 2030.jpg 48.36 KiB thumb_up1thumb_down

03.07.2024 - 12:57:14
02
Takto si predstavuješ budúcnosť spalovákov ? :D :D
03.07.2024 - 13:13:01
00
ano, vyfuk usti dovnutra kupoly
03.07.2024 - 16:03:50
02
To by sedelo. Však vôňa benzínu
03.07.2024 - 16:12:14
00
k EURU2024 a BYD:
uz sa to tu niekde riesilo, ale spomeniem to aj tu. EU "zachranuje" svoje automobilky pred cinskou invaziou zavadzanim dodatocnych ciel na dovoz lacnejsich cinskych BEV a sucasne je BYD jednym z hlavnych sponzorov Majstrovstiev Europy vo futbale :facepalm:

tak aspon taky maly vtipek na ukor BYD
zaujemcovia o ponuku aut tejto znacky mozno najdu na domene byd.de trosku iny druh tovaru :lol:
https://youtu.be/507quR3n6lQ?si=zjUEL96N03umzW3G&t=648
03.07.2024 - 20:36:54
00
marseluspp napísal:
No blizka buducnosť dôkladne preverí vsetky hypotézy….

Bude sranda keď bude toľko aut na elektriku že jej nebude dosť na ich nabijanie a ľudia dostanú denný limit spotreby, pripadne bude k dispozícii par hodin denne :)


pozeram že o tejto téme vies velky prd, tak ti venujem tuto poslednu odpoved

1, na vyrobu 1l benzinu/dieaslu potrebujes okolo 1,5 kwh elektrickej energie, tj 15kwh na 100km ktore to Evčko 100km dá bez toho bordelu okolo výroby a zdravotných externalít

2, problémom nie je objem ale kolísanie počas dna tj špičky. Na zaklade toho sa aj určuje konečná cena na trhu za kwh, pričom cenu určuje "záverná" elektráren teda najdrahšia - uhlie . Vyrovnavanie tychto špičiek stojí velke peniaze. Riešením ktore sa bude v dohladnej dobe zavadzat je dynamicka cenova politika ktora može túto krivku sploštit a práve tam budu zohravat vyznamú úlohu elektromobily/bateriove uložiska a cenovo motivovany spotrebitelia.

informacie ohladne spotreby a dynamickeho riadenie najdeš napr. tu https://www.youtube.com/watch?v=nzEaM5tUrgY
viem že si to nepozrieš a miesto toho zase trepneš nejaku somarinu ale to uz je tvoj problem
03.07.2024 - 22:05:35
00
bicycletour napísal:
Treba sa vrátiť do reality z rekordného "rastu" predaja elektromobilov. Jediné, čo dokázalo ako tak znížiť spotrebu fosílnych palív bolo spomalenie ekonomík v roku 2009 a 2020.


V USA je podiel spotreby elektriny na doprave 0,2 %. To sú tie rekordné predaje elektromobilov.


aha aký je celkový podiel elektromobilov ?

nie je lepšie používať 4x efektívnejší pohon?

aké navrhuješ riešenie? ďalej sa pozerať ako to rastie?
03.07.2024 - 22:16:46
00
trionq napísal:
"The United States is a nation on the move. About 27% of total U.S. energy consumption in 2022 was for transporting people and goods from one place to another."


aha aký je celkový podiel elektromobilov ?

nie je lepšie používať 4x efektívnejší pohon?

aké navrhuješ riešenie? ďalej sa pozerať ako to rastie?
03.07.2024 - 22:21:48
00
bicycletour napísal:
Treba sa vrátiť do reality z rekordného "rastu" predaja elektromobilov. Jediné, čo dokázalo ako tak znížiť spotrebu fosílnych palív bolo spomalenie ekonomík v roku ]


Niektori su jak male deti co si zakryju oci rukami a bubak zrazu zmizne. A niektori ani to nie, ved v usa biju cernochov a v cine spaluju uhlie. Tak to tak musi byt na veky vekov a nikdy inak. Najzaostalejsia diera eu, mentalitou urcite
03.07.2024 - 23:01:43
02
trionq
A za 3. si mal dodať, že energetická hustota benzínu je 9700 Wh/l a nafty 10 700 Wh/l. U najnovších batérií je to okolo 700 Wh/l. Takže ktorá technológia je účinnejšia ak spaľovacie auto má 30 % účinnosť a elektromobil 90 %.
04.07.2024 - 09:20:38
00
Aj v minulosti máme jasné dôkazy že jeden človek svojou ideológiou zblbol milióny ľudí, prečo by to tak nemohlo byť aj elektro autami? :)

Na tom obrázku vyššie som v tých "jednohubkách" videl elektrovozidlá. So spotrebou 1,5 kw na 100km, vpodstate ako ebajky.

Pokiaľ sa ľudia budú prevážať po jednom vo veľkých autách, je jedno či sedia v benziňaku alebo EV. Je to plytvanie. Ťahať 2,5 tonový elektromobil aby odviezol jedného 70kg šoféra je aká ochrana planéty? 70% ľudí čo sa takto vozí, kľudne môže využívať MHD, trolejbusy alebo elektrické vlaky. Je to len ich lenivosť a presne si tými majitelia EV vytvoria falošný pocit že robia niečo pre túto zem...
04.07.2024 - 09:36:05
01
bicycletour napísal:
trionq
A za 3. si mal dodať, že energetická hustota benzínu je 9700 Wh/l a nafty 10 700 Wh/l. U najnovších batérií je to okolo 700 Wh/l. Takže ktorá technológia je účinnejšia ak spaľovacie auto má 30 % účinnosť a elektromobil 90 %.

Ak ma jedna technologia ucinnost 30% a druha 90%, podla mojich starostlivych prepoctov je ucinnejsia ta s 90% ucinnostou :)
04.07.2024 - 09:43:42
01
Zoidberg
Vieš, čo je to energetická hustota?
04.07.2024 - 09:49:15
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up