pravdaze, s tymi moznostami sa tiez pocita, ze auta budu sluzit ako uloziska. Jasne, nieje to vsetko lusknutim prstu, ale ten clanok mi pride dost zvelicujuci riziko el.aut.
Napr., bolo by zaujimave sa pozriet ake je dlhe casove okno pri spicke 88000 MW.
Dalej, treba si to dat do pomeru, a uz len cisla z clanku hovoria, ze elektro auta by navysili spotrebu o ~<1%.
Dalej, predikcia clanku na 2035 je ze 40% vozoveho parku v el-autach by malo navysit spotrebu el. energie o cca 2200-3600MW coz je <5% spotreby el. energie. (ale ktohovie ci su v tom zapocitane uspory z inych odvetvi, ako rafineria, transport paliva, ....)
Okrem toho, cisla v clanku su nejake divne. Teraz som si vsimol, ze udavaju 15mil. aut vo Fr, kdezto ine udaje co som nasiel hovoria o 32mil (
tu alebo
tu. A teda je otazne k comu pocitaju keby boli 3% dneska a k nim prisluchajucich 500-1000MW (to by pri 32mil aut zodpovedalo ze kazde 1 el-auto je aktualne nabijane na 1kW).
cize z mojho pohladu, na prvy pohlad docela optimisticke cisla: potreba navysit vyrobu elektriny o ani nie 10% aby sme boli schopny napajat cely vozovy park. Ovsem, musel by som lepsie porovnat cisla z napr.
tadeto - energeticka potreba transportu vo Fr je ~30% celkovej energetickej spotreby
a/alebo
tadetopretoze napr. tych 10% navysenia vyroby elektriny nebude najskorej priamo porovnatelnych s 30% celkovej spotreby transportom (namorna doprava je len mensia cast tychto 30% ako som rychlo videl). + nemozem povedat ze by som doveroval cislam z toho novinoveho clanku.
+ zapocitat nejaku priemernu ucinnost konverzie energie/zapocitanie inych zdrojov/benefitov, aby som mal znova o nieco lepsi nazor, ale to az nabuduce