Este doplnim pre tych co zabudli, ze servisna siet sluzi nie len na servisne prehliadky a vymenu brzdovych platniciek, ale celkom bezne autami aj bura, cize treba potom ymenit a nalakovat dvere, blatnik, naraznik a tisic dalsich drobnosti co sa pri havarke mozu poskodit.
21.04.2023 - 17:42:56
01
Vzhladom k tomu ze ev sa vedia vznietit aj ked len visia na nabke, bude to s opravami zaujimave. Hlavne kto si vezme na triko ze aj neskor sa nechyti horet.
Najma ked zrovna zasah bude blizko HV kabelaze. Napr po zasahu, bezpecnostny system (preventivne) vyblokuje cele HV.
Spalovaky sa zvyknu tahat na stolici ak havaria bola o cosi silnejsia. S EV to nehrozi, auto bude na odpis.

Napr staci 3x 12v bateria a mozes zvarat elektrodou joklovinu, EV ma 400-800V...
21.04.2023 - 18:45:00
00
ešteže elektroautá horia menej ako spalováky...
21.04.2023 - 18:55:23
01
www.farrin.com
21.04.2023 - 19:43:09
02
Problem tychto "statistik" je ze ev su relativne cerstva zalezitost, a spalovaky sto rokov stara vec.
Vsetky poziare alebo vacsinu z nich bude sposobena starymi autami. Mnohe ev zdaleka nedosiahli taky vek.
Ked budu mat 20rokov, potom sa mozme bavit.
21.04.2023 - 19:54:45
03
romanx napísal:
To je mozne.
Len aby ste si nemysleli, ze som proti elektromobilom. Nie, nie som, len infrastruktura pokulhava. Akonahle sa to vsetko utrasie /ceny, nabijacie body.../ tak prejdem asi aj ja.
Aj ked mam obavy, z coho sa to to vsetko utiahne, ked uz teraz su masivne problemy s nedostatkom/cenou el. energie.
Len mi vadi stale upieranie pozornosti na Teslu. Ako "automobilka" co ma take zisky, vynikajuce predaje a pod. a nie je schopna po tych rokoch ako klasicke automobilky vybudovat servisnu a predajnu siet... no bodaj mi nemala take zisky. A to plati aj o materskych USA, kde maju vybudovanu servisnu siet len po pobreznych statoch.
To vo mne teda doveru ale ze vobec nevzbudzuje.
Oni ponimaju auto ako software obaleny hardwarom. Klasicke automobilky presne opacne. Lenze auto nie je mobilny telefon.

k tym servisom asi tolko :lol: len dodam že ten týpek tiež nema rad tesly
thumb_up0thumb_down
21.04.2023 - 21:19:26
00
peter120 napísal:
Problem tychto "statistik" je ze ev su relativne cerstva zalezitost, a spalovaky sto rokov stara vec.
Vsetky poziare alebo vacsinu z nich bude sposobena starymi autami. Mnohe ev zdaleka nedosiahli taky vek.
Ked budu mat 20rokov, potom sa mozme bavit.


Takze je vhodne poukazat na horenie EV z tvojej strany a ked "statistika" nie je na tvojej strane, tak povies, ze je to cerstva zalezitost. Ked je to teda cerstva zalezitost ale zatial statistiky ukazuju opacny trend, tak na zaklade coho bol ten tvoj prvy argument?
Inymi slovami, horia aj spalovaky a pri EV to zatial vyzera, ze horia menej. Tak?

Mimochodom, pri uvadzani spalovakov na trh by niekto mohol namietat, ze mat 50-100l extremne horlavej/vybusnej kvapaliny doslova pod zadkom nie je moc dobry napad. A ocividne sa to technicky poriesilo.
21.04.2023 - 22:06:44
02
Nevidel som ze by horeli nove spalovacie auta, ked uz -tak tie starsie...Je otazka, z akeho rozsahu veku ta "statistika" cerpa.
Stare auto moze horet, vtedajsie hadice nepocitali s biozlozkou ktora ich nici.
EV horia aj nove auta, ked su na kabli alebo ine situacie.
Mna by zaujimalo ci ev dostanu zakaz do garazi ako plynove auta. :D
Dalsia vec je vykonova elektronika, napr frekvencne menice, koncove stupne, v pripade napatovej spicky polovodice vedia krasne strelit, tak ze puzdro zmizne.
Ja len dufam vo vysoke predimenzovanie elektroniky ev, aby k pruseru nedoslo.. A v pripade havarie ked HV kable to schytaju, dufam ze to maju zabezpecene, lebo uhoriet zaziva by bola velka sranda.

Pointa nadrze - aby sa palivo chytilo horiet, treba externy zdroj ohna.
Litium nepotrebuje pomoc. Chemicka reaktivita je znacna(aj na vzduchu), napr videa kde kus litia je hodeny do vody a zacne to horet. Vznika zieravy hydroxid.
Rozlejes benzin, naftu, nic sa nedeje kym niekto nehodi spak. Casom sa odpari a riziko poziaru je nula.
npr.brightspotcdn.com
Prvky z prvych 2 stlpcov po reakcnej stranke su dost hyperaktivne.
21.04.2023 - 23:37:15
01
peter120 napísal:
Nevidel som ze by horeli nove spalovacie auta, ked uz -tak tie starsie...Je otazka, z akeho rozsahu veku ta "statistika" cerpa.


https://www.topky.sk/cl/11/2483431/VIDEO-Hromadna-nehoda--Masaker-na-dialnici--zrazili-sa-desiatky-aut--Mnohe-z-nich-zacali-horiet

https://www.cbsnews.com/news/u-k-parking-garage-fire-destroys-1400-cars/

https://www.youtube.com/watch?v=oLoUGtxTFT4

peter120 napísal:
Mna by zaujimalo ci ev dostanu zakaz do garazi ako plynove auta. :D
.


"Nedávno sa objavili správy, že 2 nemecké mestá zakázali elektromobilom a hybridom vjazd do parkovacích domov. Dôvodom sú obavy z nekontrolovateľného šírenia možných požiarov. Avšak odborníci, ako aj Nemecká asociácia poisťovní to považujú za neopodstatnené."

"v dokumente „Technické odporúčanie pre hodnotenie rizík lítium-iónových skladovacích médií“, za ktorým stoja Skupina profesionálnych hasičských zborov a Nemecká hasičská asociácia, sa uvádza, že elektromobily sa v hodnotení rizika požiaru nelíšia od spaľovacích vozidiel."

"A podobný názor má aj Nemecká asociácia poisťovní (GDV). Štatistiky poisťovní totiž nepotvrdili, že obavy z vyššieho rizika požiaru elektromobilov sú opodstatnené. Zákaz parkovania preto GDV považuje za nezmyselný. Naznačujú pritom, že spaľováky s horľavým palivom by mohli byť v tomto smere dokonca rizikovejšie."
22.04.2023 - 00:24:16
00
to su ti isti nemci co odstavili vsetky jadrovky aby mohli palit viac uhlia?
22.04.2023 - 07:35:45
07
Urcite ano. Cez grinpis zaujmove skupiny si vytunelovali energeticku bezpecnost-zavreli atomky.
Verim tomu ze za tym su russaci, a takto si mali zabezpecit vyssi odber fosilnych paliv.
Lebo ako je vseobecne zname, vietor a slnko pocas dna/roka nefunguje konstantne.
(Vsak gerhard schroder byvaly pan ony nemecka, a vcil na teplom mieste v gazprome ci kde... Russky agent, stale je clenom strany spd, prilepeny, nevyhoditelny clovek :D )
22.04.2023 - 08:11:51
03
Mohol by tu dat niekto realne cisla, ako na sk chudaci majitelia tesiel cakaju mesiace na servis? Lebo nejake dojmy a teoreticke vymeny poloosi ma skutocne nezaujimaju. https://www.mojelektromobil.sk/pocet-elektromobilov-na-slovensku-2022-q2/
22.04.2023 - 08:41:11
00
Pre objektivnost by naozaj bolo vhodne pri porovnani vychadzat z rovnakych kriterii. Potom by bol vysledok jasny a nespochybnitelny.

Napr poziare najnovsej generacie EV napr od 2020 a poziare ICE vyrobenych od 2020.

Zaroven je fakt, ze bez ohladu na pcet ost, hasenie EV je proste technicky vyrazne narocnejsie.
22.04.2023 - 08:50:13
01
https://twitter.com/BernieSpofforth/status/1650059659938521091?t=F30yJvt7hxtoCyrMu8kgpg&s=19
23.04.2023 - 13:02:36
00
da sa ta studia niekde dohladat? Ja som nasiel len toto:

https://www.noaa.gov/news-release/carbon-dioxide-now-more-than-50-higher-than-pre-industrial-levels

Nech uz sa na spalovacie motory a elektromotory pozrieme z roznych smerov, vzdy moze padnut argument, co je a co nie je ekologickejsie a vzdy sa najde "nejaky" pohlad, ktory bude v prospech toho, alebo onoho.

Za mna proste spalovacie motory splnili svoju ulohu v dejinach, podakujme im a podme dalej. Pouzivat nieco, co ma ucinnost 35% je nezmysel.
23.04.2023 - 15:56:21
12

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up