Podla toho clanku sa jedna len o opravovanie starych rozbitych asfaltiek, takze ziadna katastrofa. Ciastocne suhlasim s misom, ze taki bezni ludia, co si vyjdu v nedelu na
bicykloch sa chcu vozit po fajnom asfalte, aj ked maju "horske bicykle". Nerozumiem tomu, ale a s tym asi nic nenarobim. Sebatryzen asi oblubuje viac ludi ako som si myslel.
Skor ma mrzi to, ze tie asfaltky budu aj nadalej vydatne sluzit aj pre presuny tazkych mechanizmov (na asfalte sa menej poskodzuje povrch, ako na klasickej zvaznici), cize to bude o tom istom. No ale to som zase pri tej sebatryzni.
Preto je myslim si lepsie budovat skutocne cyklisticke chodniky, ktore budu sluzit len pre nemotorizovanych a teda budu mat k tomu prislusnu sirku, povrch a umiestnenie, cize sa na nich nebude mozne dostat motorkou, stvorkolkou, harvestorom a inymi strandami, resp. ten chodnik by mal byt umiestneny tak, aby ani na to nebol dovod (tazba, ...)
Na druhej strane, my si tu mozme pisat co chceme, Mestske lesy sa to nedozvedia. Ja som na nasom stretnuti zacal s vysvetlovanim, ze su aj ine povrchy pre cyklistov ako asfalt. Hlavne som zdoraznil, ze asfalt a sotolina (makadam ci ako sa to vola) su asi jedny z najnebezpecnejsi z povrchov, kedze cyklista (aj neskuseny) na nich moze velmi lahko a rychlo nabrat dost vysoke rychlosti a dochadza k nebezpecnym stretom s ostanymi cyklistami, pesimi, kocikmi atd.