Ďakujem. To som sa dočítala na webe. Navyše som si vypočula tento podcast. https://open.spotify.com/episode/65oUPo4IjUJOLnvIUFw5Jw?si=phJ_AZKhT3GE4mn4QhEbOQ
Chcela som však vedieť či má niekto z miestnych užívateľov osobnú skúsenosť. Chápem však, že málokto tu na fóre stavia "high end" bajky. Skôr tu vidím kupované kompletné top modely. Tie sú však osadené komplet výbavou Sram Transmission. Ale povedala som si, že "kto sa nepýta, nič sa nedozvie" :$
Zatiaľ sa mi javí, že je možné použiť "iba" vidlu. Potom však je možnosť ju ovládať manuálne bezdrátovo. alebo automatika funguje podobne ako "brain". Z wattmetrom je už automatika citlivejšia a dokáže sa "učiť" (asi podľa otáčok). V podcaste nechcel technik Sram preradiť, ktoré konkrétne metriky sa na automatiku využívajú v komunikácii medzi odpružením
10.07.2024 - 21:48:10
00
Vsade len dohady ?

its original form, it’s assumed (but not confirmed by the company) that Flight Attendant used impacts, incline, and cadence (from a pedal sensor or power meter) to decide which damper setting was best. Now, with this new release, and only when combined with an SRAM/Quarq powermeter, Flight Attendant has increased the system capability with what SRAM is calling “Adaptive Ride Dynamics.”
Instead of simply using cadence to know when you’re pedalling, Flight Attendant can now be set to continually analyse your power output, set power zones (and adapt them over time), and use that as further data for deciding which compression setting is right for the moment. There’s no AI here, but rather an algorithm bases the suspension setting with power zones as a further input metric. Low power efforts are treated to more open suspension, while efforts well beyond your average typically cause the suspension to firm up or lockout.
RockShox SID Flight Attendant power zone indicators.
The fork can show you your power zones when combined with a Quarq/SRAM power meter.
SRAM is tight-lipped over what exactly is informing Flight Attendant in doing what it does. “The competitive landscape around Flight Attendant is challenging, and the developments are fast-paced. Because of this we are not providing specific information around what data we are using,” answered Chris Mandell from SRAM’s mountain bike division.
Clearly, when power data is available, it’s a key metric. Forces and impacts at the wheel are clearly another metric. And incline seems to be another. SRAM has even teased that syncing the system to an AXS drivetrain may be a further factor. However, they have ruled out a Reverb AXS dropper seatpost being a factor, as this product “only knows if the valve is open or closed, it does not know what position it is in.”
10.07.2024 - 22:12:20
00
podľa mna tak ci tak ak chce človek využiť plný potenciál tej elektroniky, tak ideálne je mať všetko co pomôže čo najviac dát ponúknuť pre tu riadiacu jednotku odpruženia, no na druhej strane podľa mna to využije profi závodný pretekar, amatérsky pretekár to bude mať pre image 😁😁 a predbehne ho niekto s klasickym manuálnym odpruženim 😃
10.07.2024 - 22:14:11
00
A to sa kupuje len pre umiestnenie? Radost z jazdy, pripadne techniky uz neplati?
10.07.2024 - 22:33:33
31
ja by som si to rad vyskusal kolko sil mi to usetri na dlhsom vyjazde. momentalne som strasne nadseny z karbonovych kolies - nejazdim xco no po 173km a 4k vyskovych som prisiel domov celkom v pohode a sam som bol prekvapeny s akou pohodou taham zaverecne strminy.
10.07.2024 - 22:40:39
00
Jaiub napísal:
A to sa kupuje len pre umiestnenie? Radost z jazdy, pripadne techniky uz neplati?


keďže to je model SID, je to závodný model, najlepšie to pracuje s powermetrom a senzorom pedalovania, takže primarne je to z môjho pohľadu pretekárska záležitost.
Na radosť z jazdy a techniky stačí dobre nastavene odpruženie bez milisekundoveho analyzovania nárazov ;-) keďže tam ušetrené waty a sekundy idu bokom, .. len moj subjektívny názor :)
10.07.2024 - 22:50:29
00
666biker Model SID som spomenula ja. Možno nevieš, ale Flight Attendant sa začal používať už v rokoch 2021 práve na trailovom a enduro odpružení. Na modeloch ako Pike, ZEB a Lyrik. SID a XCO prišlo do ponuky až tento rok.
https://www.pinkbike.com/news/review-rockshox-flight-attendant.html
10.07.2024 - 23:23:05
01
Pouzivaju to uz aj na DH WC. (Link nizsie)

Strasne malo jasnych informacii je dostupnych.
Nevie z toho clovek pochopit co je optimum.
Vo finale, tak ako tu uz bolo spomenute, zrejme najlepsie riesenie je pouzite cely ecosystem, aby to bolo plnohodnotne.

Pohravam sa s myslienkou (ked sa dam dokopy), ze o par rokov by som nahodil tento system na bajk.

ALE… vo finale by som chcel pedale Asioma mx2 co mozno nebude fungovat s FA.

Tiez by som si to niekde chcel vyskusat.

Kristina daj vediet ako to funguje, ked sa k tomu dopracujes


https://m.pinkbike.com/news/spotted-vali-holl-appears-to-be-testing-a-flight-attendant-equipped-rockshox-boxxer.html

https://bikerumor.com/yt-tues-carbon-dh-bike-of-world-champ-vali-hoell-with-rockshox-blackbox-dh-fork/
11.07.2024 - 07:50:01
00
Len si prečítajte na zahraničných forách že sú prípady kedy to nefunguje dobre. Písalo tam pár ludí že to zamrzlo a atd, stále to je iba nejaká elektronika asi by bolo lepšie pár rokov ešte počkať.
11.07.2024 - 08:15:03
02
Tak aj so starym axs pise sem tam niekto, ze to nerobi co to ma…
Kamosovi meni na novom canyone gx trans salter za novy, blbol od nova.
Tak s FA to nebude ine.
11.07.2024 - 08:52:01
00
Niekto mi tu daval link na prevodnik pre transmission na 104bcd… za toho certa to neviem najst. ??‍♂️ hladal som aj inych temach.
Dik za znovu poslanie
11.07.2024 - 15:12:25
01
Na Flight Attendant nemusis cakat roky, lebo to uz viac ako rok jazdci pouzivaju, Takze je to vyladene. Len to potrebuje mat konkretny powermeter, a mat FA na vidle aj na tlmici a tiez mat Transmission od SRAMu aby vedelo aky mas prevod nahodeny. A co je najdolezitejsie, musis mat bike, ktory je stym kompaktibilny a tych nie je vela. Ide o geometriu biku a ako sa sprava. Jednoducho FA je ladane na konkretny model biku.
11.07.2024 - 16:29:44
00
este dodam ze Flight Attendant je dobry na XCO kedze tam je trat kratka a neustale sa strieda kopec, zjazd, technicke prekazky. Pri maratone az take velke vyuzitie nema, lebo podmienky sa ti tak rychlo nemenia aby si musel(a) neustale prepinat vidlu/tlmic.
11.07.2024 - 16:34:49
00
Je to pre vsetko… a asi aj dobre pre vsetky discipliny, kedze to jazdia na enduro, DH a XCO
11.07.2024 - 16:44:45
00
petep napísal:
este dodam ze Flight Attendant je dobry na XCO kedze tam je trat kratka a neustale sa strieda kopec, zjazd, technicke prekazky. Pri maratone az take velke vyuzitie nema, lebo podmienky sa ti tak rychlo nemenia aby si musel(a) neustale prepinat vidlu/tlmic.

To si asi nešiel maratóny v ČR, alebo v Taliansku. Niektoré sú ako XCO, ale na 80km. 8)
A ako som písala vyššie, najskôr bol zaradený pre odpruženie určené pre enduro a downcountry.
11.07.2024 - 18:43:27
00
keyboard_arrow_up