... ze pri prehriati kotuca dochadza k poklesu brzdneho ucinku z dovodu neschopnosti kotuca absorbovat dalsie teplo....
...
ak je jedina moznost zamedzenia prehriatia prerusovanym brzdenim...
Pokles ucinku brzdenia nie je len prehriatim samotneho kotuca a dosticiek, ale aj prekrocenim bodu varu kvapaliny, ktora sa zmeni na paru a ta je stlacitelna =
brzda zmakne.
Moznosti:
- vacsi priemer kotuca pre lepsie chladenie alebo vetrany brzdovy kotuc, napr. Hope Vent;
- brzda s objemnejsim telom (vacsi brzdic) pre lepsi odvod tepla;
- organicke brzdove dosticky, ktore znesu vacsie zahriatie bez poklesu ucinku (treba empiricky hladat);
- brzdova kvapalina s vyssim bodom varu (napr. Motul Racing Brake Fluid, dry point 317°).
Dalsie moznosti (uz spomenute alebo nove
):
- brzdit prerusovane alebo nebrzdit vobec;
- nejazdit strme kopce;
- nejazdit vobec;
- schudnut.
Nic ine mi uz nenapada...