Jazdím Avid Elixir R, predtým trochu CR a ešte predtým Shimano XT a staršie LX no ako "kusavé" môžem označiť jedine tie R-ká a aj to až teraz keď som k nim nahodil originál kotúče...
Avšak ... najkusavejšie brzdy s najkratším, ba až nepríjemne krátkym chodom aké som kedy skúsil má jeden chalanisko a sú to Formula RX...
24.10.2010 - 11:20:54
00
:) díky. No aby som upresnil, ide mi teda o to, aby som vyvinul do zablokovania kolesa čo najmenšiu silu, pokiaľ možno aj jedným, prstom. Tvrdosť páky aby sa neprehýbala budem považovať tiež len za plus.

Zavzdušnené ich určite nemám, možno som natrafil na zlý kus ale nič na tých brzdách mi nevyhovuje, prevedenie je otrasné, prasa je z dvoch kusov a platničky sa musia vyberať demontovaním celého prasaťa čo považujem v dnešnej dobe za veľmi nepraktické. Keď sadnem na bike kde su Avid Juicy 3 alebo kamarátove Shimano XT tak som očarený krásou toho brzdenia, no chcem už naozaj niečo čo mi vyhovie vo všetkých smeroch. pri prudkom terénnom zjazde som skoro prišiel o ruky, čo som vynaložil toľko energie s brzdením všetkými prstami. Poslal som to niekoľko krát do servisu a tvrdia mi že tým brzdam nič nie je, ide o Hayes Stroker Ryde, taktiež na rajdoch mi strašne neesteticky pôsobí veľká vypuklá nádobka, tým nemôžem brzdové páčky posunúť viac k gripom lebo zavadzá v profile...

díky

Prílohy:

DSC_6441.jpg
DSC_6441.jpg 38.73 KiB thumb_up0thumb_down

24.10.2010 - 11:49:30
00
... vieš kámo, ťažko sa radí takto na sucho ...
Ak vieš čo chceš tak proste treba len skúšať a skúšať ... nemá význam skúšať brzdy v predajniach ale na jazdených bikoch, tak aby boli brzdy už zabehnuté. Ak máš kamošov ktorí majú iné brzdy ako máš ty tak zober ich bike a vyskúšaj si ich ... skús nejaké Avid, nejaké Shimaná, prípadne Formule a uvidíš ... dovolím si tvrdiť, že rozdiel medzi modelmi od jednej značky nie je nejako priepastne rozdielny, pri použití rovnakých priemerov kotúčov a rovnakých materiálov platničiek.
Nikto ti tu neporadí tak dobre, ako keď si brzdu vyskúšaš sám ... každému môže totiž vyhovovať niečo iné.
24.10.2010 - 11:59:37
00
l-laco

Ako som už písal osdkúšané mám len Avid Juicy 3 a Shitmano XT, dúfal som teda, že vyššia rada od nich teda Elixir, resp XTR musí byť zaručene lepšia... ale keby mám naozaj brať to, čo som skúšal a najviac sa mi páčilo tak asi XT, no ťažko to takto hodnotiť, keď nemám inú možnosť odskúšať brzdy. Niekde tu na fóre sa istú dobu riešila volba najlepších brzd, myslím že sa tam objavili Formula Oro K18 alebo také niečo, tie som ešte ani live nevidel :D tak neviem.

Ako vlastne funguje u tých najnovších modeloch to nastavenie platničiek od seba? z páčky je nejaký otočný volič, s ktorým sa dá stlačiť alebo roztiahnuť priestor kvapaliny? či?

Ďakujem
24.10.2010 - 12:37:38
00
Nechcem ti brat ílúzie, ale nie vždy vyššia rada a drahší komponent znamená aj lepší, kvalitnejší alebo účinnejší .... niekedy je rozdiel len vo váhe a použitých materiáloch. Ba dokonca by som si dovolil povedať, že ľahšie komponenty sú ná úkor výdrže, alebo účinnosti. Myslím že to nie je tak dávno kde v jednom teste bŕzd obstáli obyčajné Deore brzdy lepšie ako XT alebo XTR ... je to možno aj tým, že predsa len na dobrý odvod tepla treba aj kus materiálu a väčšie množstvo kvapaliny ktorá to teplo dokáže absorbovať. Tak isto je rozdiel medzi Juice 3 a najnižšou radou Elixir. Nie len výzorovo ale určite aj účinkom, hlavne ak tie Juice sú už výbehový model.
Brzdy Oro K 24 mal kamarát, brzdili slušne no bol nažhavený vyskúšať Magura Louise bat ..teraz má tie Magury a znovu sa chce vrátiť k Formuliam ... a pritom aj tieto brzdia skvele ... výber je proste na tebe a ťažko sa radí ... často sa tu kydá na Hayes, ja som ich vyskúšal síce len krátko na jednom biku no môj dojem z nich bol veľmi podobný ako z XT ktoré som mal ... takže neviem prečo by tie brzdy mali byť zlé?
Máš čas tak si vyskúšaj aj iné značky, no ľahko sa môže stať že kúpiš niečo čo bude brzdiť veľmi podobne ako to čo máš ...
Nastavenie vzdialenosti platničiek od kotúča? Hm... ja som to zatiaľ na žiadnych brzdách nevidel. Ako som už napísal, stretol som sa s brzdami ktoré "mali túto funkciu" a to : Avid Elixir CR, Shimano XT a aj Magura Louise Bat a Formula K24... všetky tieto mali nastavovanie chodu páčky no s platničkami to nemalo nič spoločné. Dokonca som nikde nevidel brzudy u ktorých by sa nejakým "štelovátkom" menila medzera medzi platničkou a kotúčom ... ak také brzdy niekto má sem s tým!!!
Funkcia PadContact u Avid, alebo BAT u Magura, alebo FreeStroke od Shimano je furt to isté ... ide len o nastavenie chodu páčky tak aby mala kratší alebo dlhší chod a zároveň to dáva pocit že je páčka, teda aj brzda tvrdšia ... ale vzdialenosť platničiek od kotúča je stále rovnaká. netvrdím že je to úplne zbytočná funkcia ...nie všeobecne, no mne u Avid Elixír CR priniesla len 2x dôvod na reklamáciu, u Shimanio XT som to nevyužíval, mal som to zatiahnuté na doraz a rovnako tak aj kamarát na tých Magurách to má na maximum pretože ... asi ako každý aj on má rád krátky chod páčky a tvrdý doraz.
No a ešte jedna skúsenosť na záver ... nie vždy je výhodou mať veľa funkcií ktoré nevyužívaš ...čím viac toho tam je, tým viac vecí sa môže pokaziť. .... a aj sa pokazí :-)
25.10.2010 - 06:53:54
00
k tym deore595 brzdam, nahodil som ich v septembri frajerke,a po skuskach som milo prekvapeny ucinnostou na 160mm kotucoch,.... moje hodnotenie velmu slusne brzdicky za rozumnu cenu :nod:
chod klasicky shimanacky, dobra davkovatelnost nastavenie iba vzdialenosti packy....siroky vyber platniciek od roznych vyrobcov ;)
25.10.2010 - 07:17:52
00
Čaute mám otazku ohladom kotúčoviek. :?:

Doteraz som mal mechanické a idem prejsť na hydrauliku...
Rozmýšlam medzi HAYES stroker ryde a MAGURA marta

ale viac asi to vypadá na tie Hayes. Ak je v nich nejako veľký rozdiel, poradte mi... diky 8)


jednoznacne za mna magury tu hayesu sa my podarilo za 1 trip 3x uvarit :D
ale keby ze hayes tak Traily su skvele aspon pre mna
25.10.2010 - 08:59:59
00
moc brzdis :lol:
25.10.2010 - 09:05:47
00
praveze nie ona nieje velmi dobre odolna prosti prehrievaniu kvoli dostickam lebo na ryde su dosky uchytene srubkou a preto je tam iba take malo vzduchove okno trail to ma lespie vymyslene
25.10.2010 - 09:17:45
00
co som cital z tym mali problemy hajesy odjakziva.... :wasntme:
25.10.2010 - 09:26:44
00
... platničky sa musia vyberať demontovaním celého prasaťa

Tak to pocujem prvy raz. Preco by som mal preboha demontovat prasa ked chcem vymenit platnicky?

P.S. Ak chces ostre brzdy, tak Formuly budu pre Teba to prave.
25.10.2010 - 10:29:05
00
Tak to pocujem prvy raz. Preco by som mal preboha demontovat prasa ked chcem vymenit platnicky?


... no žiaľ u niektorých bŕzd je to tak ... ak chceš meniť alebo len skontrolovať platničky, musíš odmomtovať prasa z rámu alebo z vidlice ... Majú to tak Avid Juice, Magura Louise a určite aj iné druhy.
25.10.2010 - 10:36:13
00
:tmi: no dobre teda, nemusí sa demontovať prasa, ale treba odopnúť koleso a vytiahnuť ich z prasaťa, inak sa to nedá. no nič nemôže byť lepšie než výber priamo z hornej časti prasaťa bez demontáže čohokoľvek iného než samotných platničiek

l_laco tá vzdialenosť platničiek, preto sa na to pýtam, lebo zatial som sa s tým nestretol. Myslím že to bolo písané aj vo Velo alebo Bikerovi, už neviem. Na nasledovnom linku je to napísané tiež:

http://www.velosport.cz/cs/eshop/cyklo-komponenty/brzdy/kotoucove-brzdy/avid-brzdy-x-0-carbon-black-blue-5167.html

Hydraulická kotoučová brzda s možností seřízení délky chodu páky a nastavení vzdálenosti destiček
25.10.2010 - 12:35:57
00
... rád by som videl ako sa vzďaľujú a približujú tie platničky ku kotúču .. je to blbosť, marketingový ťah ...
Vzdialenosť platničiek sa u všetkých hydraulických brźd nastavuje "automaticky" a to tým ako sa uvoľní páčka, tak piest potiahne so sebou aj kvapalinu v systéme.
Je to presný opak toho čo sa deje keď páčku brzdy stlačíš ... vtedy sa kvapalina pred piestom páčky dostane do hadičky a vzniká tlak ktorý vysunie piesty prasaťa von a oprie platničky o kotúč ... keď páčku brzdy pustíš, uvoľníš tak piest páčky a ten sa vráti do pôvodnej polohy a tým vznikne v systéme podtlak a piesty prasaťa sa zasunú dnu ... systém je sa v určitej polohe páčky uzavre takže každý pohyb kvapaliny má vplyv na pohyb piestov v prasati. Systém je otvorený len vtedy ak je páčka úplne uvoľnená ..vtedy môže kvapalina pretekať okolo piestu v páčke a dostane sa tak do expanznej nádržky. Odtiaľto sa kvapalina v podstate sama dostáva do systému a tým si systém sám dávkuje množstvo kvapaliny medzi páčkou a prasaťom ... preto nie je nutné nič nastavovať ani vtedy ak sú platničky zodraté ... proste sa len pri stláčaní dostane viac kvapaliny do systému, viac sa vysunú piesty na prasati no chod páčky bude rovnaký ako pri nových platničkách ...
Rovnako to funguje aj pri brzdách na aute ...
Neviem to inak vysvetliť ...
U bŕzd na ktoré si dal odkaz sa jedná o nastavovanie PAD contact... a to funguje tak že na konci brzdovej páčky je objímka v ktorej je osadený doraz piestu páčky v ktorom sa pohybuje piestik páčky ... čím viac tú objímku povoluješ, tým má piest v páčke dlhší chod a tým neskôr zaberá ... čiže má páčka dlhší chod na prázdno, no medzierka medzi platničkami a kotúčom sa nezmení ... brzdy som mal rozobraté, takže viem ako to funguje.
25.10.2010 - 13:13:32
00
l-laco

ak som správne videl to, čo mám dojem že bolo ono, je tam nastavovacia skrutka, ktorou nastavuješ valček ktorý tlačí na piestnicu piestu v brzdovej páčke. teda ak ju nastavíš na väčšiu vzdialenosť, pies s piestnicou sa vysúva viac čím by logicky ťahal kvapalinu viac von, a oddialil platničky, zasa naopak čím si mechanizmus viac priskrutkuješ tak nedovolí piestiku prejsť tak dlhú dráhu.

Ja to vidím tak, ale nech povedia skúsení...
25.10.2010 - 13:24:25
00
keyboard_arrow_up