uff toľko času minúť písaním takých dlhých stupídnych príspevkov
1.Tenká gumená podložka ide pod matičku, ventil má gumené ukončenie a ide do gumenej pásky. Pritiahnutím matičky sa to celé stiahne a utesní...
2. v mieste ventilu to tmel nezatesní... musíš tam mať pásku, aj v celom
ráfiku vynechať tesniacu pásku z prerábky na bezdušový systém mi príde ako blbosť keďže je to najhlavnejší komponent. Neviem prečo sa to niektorí borci z fóra stále snažia nejako vyriešiť a väčšinou to dopadne zle.
3. Pôvodná páska do ráfiku ktorá sa dáva pod dušu, do bezdušového systému nepatrí!!! najprv lepiaca páska a potom tesniaca páska ale nie žiadna vložka do ráfika
1. To myslíš tú matičku čo sa zospodu šróbuje na ventil až k ráfiku? Ak hej, tak to je blbý názor. Neviem akú verziu návodu pribalujú teraz k rubena kitu, ale z môjho som to pochopil jednoznačne. Veď aj logicky to tak má byť, neviem čo by to poholo pod matičkou ktorej jediná funkcia je držanie ventilku na správnom mieste a pritláčanie ten vrchnej časti s podložkou aby to tesnilo
2. V mieste ventilku to zatesní tá gumená základňa ventilku a aj tá tenká podložka z bodu č. 1.
3. V niektorých ráfikoch je už pôvodná páska poriadne prilepená, vtedy netreba nič riešiť a fakt tam stačí ten ventil (s podložkou z bodu č.1 pripomínam
). Je jedno čo tam je cez
niple nalepené, pokiaľ to dobre drží, tesní a je to odolné.
Takže v prvom rade ak máš klasický
ráfik funkcia pásky je utesniť otvory a potom až to čo píšeš - zmeniť/upraviť vnútorný profil ráfika. Táto páska sa do ráfu nevkladá len tak ako obyčajná vložka pod dušu, ale musí sa vždy prilepiť obojstranou páskou aby presne sedela na mieste kde má byť a nehýbala sa počas nahadzovania plášťa, a to že siaha až k pätke plášťa je len dobre tak to má byť, tým sa systém - plášť/páska uzavrie, pretože ak by medzi páskou a pätkou plášťa ostala medzera časom by ti to začalo sfukovať popod pásku. Takáto páska sa nepoužíva len napr. v NoTubes ráfikoch ktoré sú už tvarované ako bezdušové len majú otvory, ktoré stačí prelepiť špeciálnou tenkou páskou kvôli utesneniu. V ojedinelých prípadoch sa to môže podariť ako tebe, ale berto tak, že potom si to tu niekto prečíta a myslí si že to zmákne pomocou nejakej izolačky...
Zhrniem to takto: kto má vhodný profil ráfiku a vhodný plášť, ten by zbytočne používal obojstrannú lepiacu pásku a gumenú pásku (to znamená že stačí nejaká vhodná páska cez diery pre niple a ventil). Tá gumená iba pomôže nahodiť plášť, inak tam zavadzia a v prípade výmeny plášťa môže akurát tak spôsobiť problémy. A samozrejme je to hmotnosť naviac,
plášť sa tam ťažšie dáva atď.
Vhodná izolačka je super!
A mimo bfrienda,
namiesto toho dt swiss x 1900 ktory mam teraz co vazi viac ako 1800 g /
tie x1900 budú mať s upinákmi cez 2kg, len tak pre správnosť