len hmotnosť je niekde celkom inde. 26/2,1 má v skutočnosti 480 - 495g,
17.04.2012 - 10:50:58
00
asi mas niekde chybu. moj RoR 2,25 ma 455g
17.04.2012 - 11:41:40
00
Moje 2,25 RoR EVO TLR z noveho Scotta maju 474 a 494 g
17.04.2012 - 12:04:00
00
váha u schwalbov je bežne +-50g od oficálneho údaju
17.04.2012 - 12:48:12
00
Podľa mojich vedomostí, profilovaná gumená páska má za úkol uľahčiť prvotné nahodenie plášťa v ráfe, ktorý je veľmi klenutý. Proste má zmenšiť vôľu medzi ráfom a plášťom. Ja som to nepotreboval, nahodil som to bez nej. Okrem toho ak som to s ňou len tak skúšal, páska sa mi ukladala tak, že siahala až k miestu pre pätky plášťa. Mal som dojem, to len skomplikuje utesnenie pätky


Takže v prvom rade ak máš klasický ráfik funkcia pásky je utesniť otvory a potom až to čo píšeš - zmeniť/upraviť vnútorný profil ráfika. Táto páska sa do ráfu nevkladá len tak ako obyčajná vložka pod dušu, ale musí sa vždy prilepiť obojstranou páskou aby presne sedela na mieste kde má byť a nehýbala sa počas nahadzovania plášťa, a to že siaha až k pätke plášťa je len dobre tak to má byť, tým sa systém - plášť/páska uzavrie, pretože ak by medzi páskou a pätkou plášťa ostala medzera časom by ti to začalo sfukovať popod pásku. Takáto páska sa nepoužíva len napr. v NoTubes ráfikoch ktoré sú už tvarované ako bezdušové len majú otvory, ktoré stačí prelepiť špeciálnou tenkou páskou kvôli utesneniu. V ojedinelých prípadoch sa to môže podariť ako tebe, ale berto tak, že potom si to tu niekto prečíta a myslí si že to zmákne pomocou nejakej izolačky... :worried: :n:
17.04.2012 - 12:52:21
00
diki chalani ak ma v reali vahu do 500 g tak je to v pohode lebo mischelin wild griper 2.1 ma pisanu hmotnost 610 az 680 takze teoretycky by som mohol na jednom plasti usetrit okolo 150 g co uz myslim ze bude citit :-)
17.04.2012 - 12:58:00
00
lenže odolnosť tých michelinov a odolnosť schwalbov aj tej váhe zodpovedá.. je to papier vs guma
17.04.2012 - 13:05:52
00
mne je jasne ze tie schwalbe nebudu mat taku odolnost ako mischelin....ale to mi vobec nevadi :-) ak to nebude nejaky extrem.... :-) uvidim...tie mischeliny su aj tak este skoro nezjazdene...takze si ich pekne odlozim doma :-) keby nieco tak ako bezdusaky pouzijem ich :-) chcem tem bajk ale skusit co najviac odlahcit... lebo 12.9 je sice celkom slosne na AL full ale tak pokusim sa z neho vyzmykat co najviac....aj rafiky po brigade letnej kupim ine...mam vyhliadnuty set co vazu 1550 g namiesto toho dt swiss x 1900 ktory mam teraz co vazi viac ako 1800 g .....takze len plastami a rafikmy by ten bajk mohol schudnut o 600 g a potom planujem casom vimenit elixir 3 za magura mt8 tie su podstatne lahsie :-) :-) ale to bude na dlho :-) ako student totiz moc financii nemam :-/
17.04.2012 - 14:08:25
00
plany mas smele, ked uz sme pri tych hmotnostiach, mas ten bajk real odvazeny?
17.04.2012 - 14:27:32
00
diki chalani ak ma v reali vahu do 500 g tak je to v pohode lebo mischelin wild griper 2.1 ma pisanu hmotnost 610 az 680 takze teoretycky by som mohol na jednom plasti usetrit okolo 150 g co uz myslim ze bude citit :-)

misaky 2,1 maju veru 610g ale sirkou 54mm su ako ine 2,25-2,3:) od sajble alebo conti
17.04.2012 - 16:30:35
00
Ibaže Schwalbe RoRo 2.1 majú tiež 54 mm...pre poriadok...
17.04.2012 - 16:37:42
00
uff toľko času minúť písaním takých dlhých stupídnych príspevkov :D

1.Tenká gumená podložka ide pod matičku, ventil má gumené ukončenie a ide do gumenej pásky. Pritiahnutím matičky sa to celé stiahne a utesní...
2. v mieste ventilu to tmel nezatesní... musíš tam mať pásku, aj v celom ráfiku vynechať tesniacu pásku z prerábky na bezdušový systém mi príde ako blbosť keďže je to najhlavnejší komponent. Neviem prečo sa to niektorí borci z fóra stále snažia nejako vyriešiť a väčšinou to dopadne zle. :tmi:
3. Pôvodná páska do ráfiku ktorá sa dáva pod dušu, do bezdušového systému nepatrí!!! najprv lepiaca páska a potom tesniaca páska ale nie žiadna vložka do ráfika :headbang:


1. To myslíš tú matičku čo sa zospodu šróbuje na ventil až k ráfiku? Ak hej, tak to je blbý názor. Neviem akú verziu návodu pribalujú teraz k rubena kitu, ale z môjho som to pochopil jednoznačne. Veď aj logicky to tak má byť, neviem čo by to poholo pod matičkou ktorej jediná funkcia je držanie ventilku na správnom mieste a pritláčanie ten vrchnej časti s podložkou aby to tesnilo :D
2. V mieste ventilku to zatesní tá gumená základňa ventilku a aj tá tenká podložka z bodu č. 1.
3. V niektorých ráfikoch je už pôvodná páska poriadne prilepená, vtedy netreba nič riešiť a fakt tam stačí ten ventil (s podložkou z bodu č.1 pripomínam :D ). Je jedno čo tam je cez niple nalepené, pokiaľ to dobre drží, tesní a je to odolné.

Takže v prvom rade ak máš klasický ráfik funkcia pásky je utesniť otvory a potom až to čo píšeš - zmeniť/upraviť vnútorný profil ráfika. Táto páska sa do ráfu nevkladá len tak ako obyčajná vložka pod dušu, ale musí sa vždy prilepiť obojstranou páskou aby presne sedela na mieste kde má byť a nehýbala sa počas nahadzovania plášťa, a to že siaha až k pätke plášťa je len dobre tak to má byť, tým sa systém - plášť/páska uzavrie, pretože ak by medzi páskou a pätkou plášťa ostala medzera časom by ti to začalo sfukovať popod pásku. Takáto páska sa nepoužíva len napr. v NoTubes ráfikoch ktoré sú už tvarované ako bezdušové len majú otvory, ktoré stačí prelepiť špeciálnou tenkou páskou kvôli utesneniu. V ojedinelých prípadoch sa to môže podariť ako tebe, ale berto tak, že potom si to tu niekto prečíta a myslí si že to zmákne pomocou nejakej izolačky... :worried: :n:

Zhrniem to takto: kto má vhodný profil ráfiku a vhodný plášť, ten by zbytočne používal obojstrannú lepiacu pásku a gumenú pásku (to znamená že stačí nejaká vhodná páska cez diery pre niple a ventil). Tá gumená iba pomôže nahodiť plášť, inak tam zavadzia a v prípade výmeny plášťa môže akurát tak spôsobiť problémy. A samozrejme je to hmotnosť naviac, plášť sa tam ťažšie dáva atď. :) Vhodná izolačka je super!


A mimo bfrienda,
namiesto toho dt swiss x 1900 ktory mam teraz co vazi viac ako 1800 g /

tie x1900 budú mať s upinákmi cez 2kg, len tak pre správnosť :)
17.04.2012 - 18:09:48
00
Tak ako som si myslel izolačka je nahovno a nedokázala úplne utesniť otvory na niple a cez noc povolila, inak plášť išiel znova dofúkať aj malou pumpičkou specialized. Tak som to rozobral riedidlom som očistil ráf trošička prešmirgloval aby neostalo ani troška lepidla z izolačky a potom som tam nahodil origo no tubes pásku a natlakoval obe kolesá na 4,5 baru (max povolený tlak na plášti) aby si páska dobre sadla a pritlačila o ráf. Kolesá som dokončil okolo tretej a zatiaľ držia, uvidím zajtra ráno.
17.04.2012 - 18:40:24
00
no dokonca :) tych 1800 volaco som pozeral zo stranky...bez rychloupinakov..ale aj tieto druhe co chcem som pozeral bez rychloupinakov... :)
17.04.2012 - 18:41:08
00
tu ich jeden vážil pred tým než sa ich zbavil http://www.bike-forum.cz/forum/fulcrum-red-metal-5-nebo-dt-swiss-x1900.html#comment1928261 :)
17.04.2012 - 18:48:32
00
keyboard_arrow_up