za mna musim povedat ze ztr arch + klasicke dusove mischelin wild rocker = bezproblemove jazdenie ... cize k dusiam sa uz nevratim zrejme, ale skor to posuniem k realne bezdusovym plastom kedze rozdiel v rychlosti pre usporu vahy som nepostrehol
11.07.2011 - 12:11:56
00
No, v rychlosti postrehnete hosi rozdiel tazko, to by ste museli mat plaste s mega valivym odporom aby ste sli pomalsie. Znizenie rotacnej hmotnosti o nieco zlepsi v principe len akcelereraciu, nie rychlost...
11.07.2011 - 13:41:59
00
mne dnes vecer buchol/ vyzliekol sa z rafiku novy Racing Ralph UST. Kolesa som zhodil z biku pred 2 tyzdnami kvoli urazu, za tu dobu som ich nejazdil a zrazu vecer bum. Mlieka rozstreklo len velmi malo, vsetko ostalo v plasti. Zeby povestna seria r.2008?
Otazka pre znalych: ma tendenciu takyto plast buchat viackrat?
11.07.2011 - 14:34:29
00
Ten plášť je na odpis, už nebude nikdy sedieť. Daj ho na reklamáciu, nech ti dajú nový. Pýtaj si nový model, ak budú mať.
11.07.2011 - 14:46:14
00
eee, neviem ci som si schoval blok. To vazne uz nebude drzat?
11.07.2011 - 14:58:33
00
takto mi vybuchli 2ks...jeden vobec nesedel ked som to skusal...s druhym som to neskusal...vzdy som ich bezproblemov vyreklamoval...
...dufam ze to bola len nahoda...dlhsie som o tom nepocul a vcera som nahodil rovnaky novy plast...
12.07.2011 - 10:30:24
00
mne dnes vecer buchol/ vyzliekol sa z rafiku novy Racing Ralph UST. Kolesa som zhodil z biku pred 2 tyzdnami kvoli urazu, za tu dobu som ich nejazdil a zrazu vecer bum. Mlieka rozstreklo len velmi malo, vsetko ostalo v plasti. Zeby povestna seria r.2008?
Otazka pre znalych: ma tendenciu takyto plast buchat viackrat?


Pokud se plášť svlékne z ráfku bez nějaké extrémní situaci typu špatný dopad z většího skoku, tak je patka vadná (buď byla už na hranici od začátku nebo došlo k jejímu poškození) a takový plášť bych v žádném případě už nejezdil.

Jinak obecně k tématu. V tuhle chvíli mám už odježděno 4 roky a přes 20 kousků UST Schwalbe nebo Snake skin TLR Schwalbe (na 29tku RaR není v odolnější verzi než snake skin, takže v tomto jediném případě nevozím UST) a máme bez duší doma v tuhle chvíli už všech 5 kol (teď jsem nedávno předělal poslední kolo a to HTčko manželky, dříve měla bez duší na UST Schwalbe jen fulla).

Najeto celkem přes 20tis. km. Celkově zaceleno odhadem přes 30 defektů. Nikdy jsem nemusel ani jeden defekt řešit (jednou lehká ztráta tlaku, ale dofukoval jsem až po dojetí).
Tmel pravidelně kontroluju a doplňuju, vychází mi to 3x do roka (většinou po 3 měsících, přes zimu pak po delší době). A při kontrole většinou na předním je tak polovina tmelu a na zadním poslední zbytek nebo někdy i nic.
Jedinou nevýhodu vidím už v poměrně vysoké spotřebě tmelu, přeci jen na 5 párech kol už to mizí rychle (tmel pomalu a jistě vysychá i když se na kole nejezdí) a do 29 TLR RaR dávám tmelu více. Spotřebuju teď už skoro 2l tmelu ročně.

Bouchnul mi jeden kousek UST RaR, který byl určitě z té vadné série. A bouchnul okamžitě při nahazování (ještě v tu chvíli nebyl ani maximální povolený tlak, který tam vždy na první noc pro otestování, zda je plášť 100% ok nechávám a až pak na jízdu upustím). Plášť vyreklamován.
Z toho mám poučení, že od té doby nahazuje pláště bez tmelu a tmel doplním až druhý den po tom otestování na max tlaku. Přeci předsíň celá od NoTubes tmelu není nic moc :D

S řezáním plášťů jsem u Schwalbe bez duší neměl nikdy jediný problém (včetně několika akcí v horách na fullu na 2,4 NN UST, kdy byl plášť pořezaný snad úplně všude, ale nic nešlo skrz), také jsem ale nikdy nevozil obyč papírovou verzi, ale vždy UST nebo na 29tce aspoň snake skin TLR.

Kromě nižšího valivého odporu a odolnosti proti defektům tu ale jednoznačně je významný rozdíl nižších tlaků.
S dušemi jsem odolnější alpencross verze Schwalbe (předchůdce double defense, v době double defense už jsem duše nevozil) vozil na 30/35psi a sem tam jsem to procvaknul. Nic častého, tak 2x do roka. Tohle byl právě hraniční tlak. Při nižším tlaku jsem procvakával často.

Bez duší vozím 20/25-25/30psi dle typu pláště (2,4 na o něco nižším tlaku než 2,25) a situace a nikdy jediný náznak problému od cvaknutí. Tedy ani na plášti, ani náznak na ráfku při pečlivé prohlídce při výměně pláště.

U duše stačí když jde plášť lehounce na ráfek a už se může cvaknout. A to jsou situace, kdy to UST plášti ani ráfku vůbec ještě nevadí. Těm vadí až pořádná pecka. A tohle dělá pěkně velký rozdíl možných rozumně použitelných tlaků.

K duším bych se už nikdy nevrátil, to je už historii. Pro použití bez duší bych ale doporučil jen spolehlivá řešení, tedy UST + UST nebo aspoň TLR pláště a to ne úplné šlupky jako obyč Schwalbe (tedy aspoň snake skin).
I obyč dušové pláště mohou fungovat, ale to je přesně ta kategorie, kde má spousta lidí problémy a od bezduší je to odradí.
13.07.2011 - 14:26:32
00
Mám dilemu - mám nakúpiť do zásoby original UST plášte (racing ralph a rocket ron 2010) alebo zháňať 2011 TLR + snake skin? Všetko v 2,25, možno aj 2,4 skúsim.

Momentálne jazdím 2,25 UST Racing ralph a veľká spokojnosť. Je to kus gumy, celkom to odoláva všetkému.
13.07.2011 - 15:18:27
00
UST RaR 2011 (starší to samé, rozdíl je jen směs) má +- stejně silné boky jako 2011 snake skin RaR TLR, odolností jsou podobné.
Běhoun má pak UST verze o trošku tlustší, ale zase ne o moc. U UST verze funguje o trošku lépe zacelování větších defektů.
UST patky jsou pořád o něco větší jistota než ty patky TLR (i ty TLR se na UST ráfku zacelí dobře, těsnilo mi to pár hodin i bez tmelu, ale pořád to není jako ty robusní UST). Ty UST jsou tlustší a na UST ráfku se plášť lépe nahazuje. Snake skin TLR RaR jsem nový rovnou nenahodil ani kompresorem. Stačilo ale nahodit ho na dvě hodinky s duší a pak už to šlo samo (jestli by pak šel i bez kompresoru nevim, to jsem nezkoušel, kompresor doma mám).
Nový UST jde v 99% bez kompresoru díky těm širším patkám (dotýkají se navzájem ve středovém žlábku UST ráfku a vduch nemá kam utíkat, u TLR užší patek už je tam prostoro dost).

TLR mají přeci jen ale jednu výhodu. Pokud dojde k velkému defektu, který nepobere tmel (i když u TLR to může být o něco menší defekt než u UST), tak se lépe nahazují s duší. UST pláště s duší jsou často velký porod (a zvlášť když se to dělá v terénu na dojetí kvůli defektu - jinak je to taky nesmysl s duší).

Takže těžká volba. Osobně bych nevzal asi ani jedno a šel do UST ale 2011 s pacestar.
13.07.2011 - 16:06:19
00
Za túto cenu: http://www.bike-discount.de/shop/k295/a12142/rocket-ron-evo-225-tubeless.html
Asi nie je co riesit :)

Ak k tomu najdem aj nejaky ten racing ralph (idealne 2,4) tak je vymalovane a rozsirim si zasoby plastov na zle casy.
14.07.2011 - 10:52:45
00
Tak to je opravdu pěkná cena. To je pak jasné, že má cenu uvažovat i o 2010.
14.07.2011 - 12:30:40
00
Romane čo ti vybuchol Šwajble???
nemožné. :D


Naposledy upravil triki dňa 15.07.2011 - 11:57:55, celkovo upravené 1 krát.

14.07.2011 - 21:05:05
00
niekedy aj motyka vystreli :lol:
15.07.2011 - 07:52:45
00
:D :lol: :rofl:
15.07.2011 - 08:19:04
00
No, tak ja uz mam bezdusovy len predok. Toho mojho zadneho papieroveho Rocket Rona asi svrbela bocnica a tak sa poskrabkal o kamen, len to trosku prehnal. :D
18.07.2011 - 12:07:18
00
keyboard_arrow_up