no šwajble sú celé nejaké...iné. :lol:
v podstate tie ust a ich váha oproti klasike žiadne plus a to už nehovorím o cene...
27.06.2011 - 19:21:57
00
Ja som zatiaľ vždy kúpil UST plášte za cenu klasiky :P
27.06.2011 - 19:33:21
00
...čiže za 15 eur/kus?
27.06.2011 - 20:26:38
00
Pod klasikou myslím, že v zhruba v rovnakej cene ako Schwalbe Evolution.
27.06.2011 - 21:29:39
00
možno bol staršieho dáta výroby? neviem ako dlho je záruka..


:envy: PatrikL :punch: :punch: :punch:
28.06.2011 - 07:00:18
00
no pochybujem že by ho Matt držal na sklade nejako dlho, kúpený bol 15.5. ;)

Tak som konktaktoval support na notubes.com (otázka prečo sa to tak rýchlo znehodnotilo), poslal som tam aj tie Lacove fotky (dúfam, že to nevadí :) ) a odpoveď je:
By the looks of it, the sealant did its job and sealed some punctures. Air into the tire is the reason you get that to solidify. Also very hot weather can generally dry up the sealant faster than usual so if you live in an arid, hot region then it might have played a part in the process too. That said, check the sealant 1 time a month to see if you need to replenish.

Preklad: Podľa vzhľadu to vyzerá, že tmel urobil svoju prácu a zacelil nejaké diery. Vniknutie vzduchu do plášťa je dôvod prečo to hrudkovatie. Taktiež veľmi horúce počasie môže spôsobiť rýchlejšie vyschnutie tmelu a pokiaľ žiješ v suchej a horúcej oblasti tak to mohlo zohrať úlohu v tom procese (degradácie tmelu) tiež. To znamená, skontroluj tmel 1 krát mesačne aby si videl či treba doplniť.

Môj komentár: Bojnice nie sú nejaké extra suchá a horúca oblasť, ten dôvod môžme vylúčiť. Častejšia výmena vzduchu degraduje tmel a to je známa vec (aj keď mne ten rubena tmel čo som mal vydržal bez náznaku tvorby nejakých chuchvalcov dosť veľa zmien tlaku). A 300km a pár krát dofúknutie by mal určite vydržať v nezmenenom stave.
Potom je tu možnosť, že už toho zacelil dosť (napr. aj veľké úniky okolo pätiek by sa mohli rátať...), prípadne nejaké mikrodierky (napr. na bočnici to je dobre vidieť) alebo aj malé defekty.
Podobná skúsenosť (teda je tam toho viac):
http://www.bike-forum.cz/forum/zkusenosti-s-bezdusovymi-tmely.html#comment1670580
Laco, môžeš tam napísať aj svoje skúsenosti.
28.06.2011 - 10:48:23
00
Neviem, či robím niečo zle, ale už som druhý raz sekol pätku plášťa (Rubena Scylla 2.1 Top Design V96). Vždy bol plášť na zadnom kolese. Prvýkrát sa mi to stalo pri testovačke tubeless, kedy som zišiel schody a pod nimi bol jasný. No mal som nízky tlak (3x sek ráfika ako dôkaz namiesto sľubov...). Druhý sek bol po niečo cez 1200 odjazdených kilometroch. V oboch prípadoch ide o pozdĺžnu dieru veľkosti približne 3 mm. Tmel sa snaží, raz to fučí, raz nie, raz to hneď zacelí, inokedy mu to trvá a treba dofúkať. No a pointa: majú Rubeny Tubeless Supra pevnejšiu pätku, ktorej sa takéto niečo nestane? Mal som ju aj v rukách a čo si pamätám, tak bola pevnejšia. No zbytočne sa mi nechce pridávať na hmotnosti (a cene), ak to bude o tom istom. Tj. "nauč sa jazdiť!"
29.06.2011 - 20:15:44
00
seknutie je v 90% tvoja chyba.. buď jazdy alebo tlaku.. každopádne seknúť plášť to už chce dobrú mrdu teda..
29.06.2011 - 20:22:50
00
V prvom prípade si svojej chyby vedomí som, v druhom nie. Každopádne ale moja otázka platí: plášť Rubena Tubeless Supra pevnejšiu pätku ako klasický kevlar Top Design?
29.06.2011 - 20:30:59
00
tmax: ako mozes seknut patku plasta (tzv. bead), ktora je schovana vnutri v rafiku???

UST patka, ktora je pouzivana na UST plastoch, pripadne UST ready, Tubeless ready, TCS atd je inak tvarovana ako standardna patka do standardneho rafika.
29.06.2011 - 21:53:23
00
max ty s tým máš tuším furt niečo...čo ťa to už stálo.
29.06.2011 - 23:20:51
00
Podľa vzhľadu to vyzerá, že tmel urobil svoju prácu a zacelil nejaké diery.

po tom ako som to doma celé otvoril a plášť som poriadne vyčistil môžem konštatovať že okrem jednej jedinej diery kôly ktorej sa to celé stalo na plášti nebola ani jediná dierka...

Vniknutie vzduchu do plášťa je dôvod prečo to hrudkovatie.

Vzduch do plášťa môže vnikať jedine pri dofukovaní ... a pokiaľ mi za týždeň klesne tlak o 1 bar. musím ho dofúkať takže zas by som poukázal len na to že ten tmel zle tesnil pretože tlak mi klesal pravidelne ... a v prednom stále aj klesá.

Taktiež veľmi horúce počasie môže spôsobiť rýchlejšie vyschnutie tmelu a pokiaľ žiješ v suchej a horúcej oblasti tak to mohlo zohrať úlohu v tom procese (degradácie tmelu) tiež. To znamená, skontroluj tmel 1 krát mesačne aby si videl či treba doplniť.

Nežijem v trópoch .... a tmel tam nebol ani 1 mesiac... a keď som ho vylieval tak bolo jasne vidieť že došlo k oddeleniu pevných častíc a tekutiny ... všetkého tam bolo ešte dosť ibaže nie vo funkčnom stave ....

Ale už to nejdem riešiť ... odo mňa má tento systém :n:
30.06.2011 - 07:21:21
00
Par hlupych otazok, ale snad budete mat pochopenie pre uplneho novacika s bezdusakmi...

Daju sa tieto kolesa http://www.bikeradar.com/gear/category/components/wheel-sets/product/review-bontrager-race-lite-disc-tubeless-20207/#review_body skombinovat s akymikolvek UST plastami? Ak tomu spravne rozumiem, tak je treba aj specialny ventil, nie?

Vdaka
11.07.2011 - 08:31:52
00
Inak som celkom zvedavy na tie jamminove skusenosti napr. po 1000 km. :)


tak ako som slubil tak pisem...posledny mesiac (cca 1300 km) som odjazdil na Racing Ralph 2.1 TR (zadny), Rocket Ron TR (predny) som nakoniec nenahodil...pre uplnost dodavam kolesa Mavic Cross. SLR, fukane na 2,2, tmel No Tubes...jazdene Male Karpaty, ziadne preteky, a kedze pocasie bolo take ake bolo tak cca 1/3 najazdenych km bola na asfalte resp. v "nezaujimavom" terene...cize plast urcite nebol "poctivo" prevereny...

v skartke: nemal som s plastom ziaden problem, nahodeny bez problemov, nafukany a drzal cely cas ako mal...pustal absolutne minimalne (dofukol som asi 2x)...bez defektov...to nic nemeni na fakte ze je to (pocitovo) papier...a na Salzku ide dole a namiesto neho UST...
...co sa tyka jazdnych vlastnosti - t.j. o 150 g nizsej vahy oproti UST...ja som rozdiel necitil...ale verim ze fyzika neklame a nejaka usetrena energia a cas tam bude...
11.07.2011 - 09:04:41
00
Par hlupych otazok, ale snad budete mat pochopenie pre uplneho novacika s bezdusakmi...

Daju sa tieto kolesa http://www.bikeradar.com/gear/category/components/wheel-sets/product/review-bontrager-race-lite-disc-tubeless-20207/#review_body skombinovat s akymikolvek UST plastami? Ak tomu spravne rozumiem, tak je treba aj specialny ventil, nie?

Vdaka

Kedze uvadzaju "tubeless", tak ano. Ale treba rafikovu vlozku a ventil - oboje by malo byt sucastou dodavky.
11.07.2011 - 12:09:29
00
keyboard_arrow_up