Už som full tubeless. Zopár postrehov:
- predné
koleso od začiatku bez problémov,
plášť (Rubena Scylla Top Design 2.1 kevlar) som nasadzoval pracne ručne do pätiek, použil aj montpáku, držal aj bez tmelu, dal som cca 60-70 ml Rubena tmelu,
- zadné koleso problematické, plášť (Rubena Scylla 2.1 kevlar) som nahodil lenivým spôsobom (len som ho nasadil ledabolo na
ráfik a kompresorom nechal zapadnúť do pätiek), fučal cez otvor ventilu (dotiahnutie skrutky "nafest" to vyriešilo) a po obvode, tmelu som dal cca 80 ml (NoTubes), fučalo to stále, nie a nie sa zalepiť (krútil som a jazdil, dofukoval približne 40 min, aj tak stále púšťalo). Potom som prišiel na to, že keď ho nafúkam len na určitý tlak (mäkké, no jazda na takomto tlaku je pre mňa akceptovateľná - a to nemám rád úplne nízke tlaky), tak to drží. Pri vyššom tlaku (na asfalt napr.) vzduch uniká a je to v prdeli... Potom to teda držalo, odjazdil som necelých 20 km po lese. Zjazd po schodoch a 3x chytený ráfik opäť vytvoril nejakú štrbinu a začalo fučať. Fučí doteraz. Uvidím, ako to *****. Prípadne zhodím plášť a nasadím ho pracne ako predný. Či je to v tom, neviem...
Čo sa jazdných vlastností týka - prečo som doteraz jazdil duše?!
Odvaľovanie, akcelerácia (dolu kopcom som len tak pozeral, ako
bike zrýchľuje pri voľnobehu, to som nečakal) a kontakt s povrchom sú geniálne, úplne iná dimenzia jazdy. Zajtra sa pokúsim vychytať chyby a postupne sa dopracovať k 100% spoľahlivému systému, nech ho preverím aj na pretekoch.
A NoTubes tmel krásne vonia. Aspoň v niečom ma potešilo koleso, keď púšťalo a mohol som čuchať unikajúcu tekutinu.
EDIT: Ešte jedna skúsenosť - pri nasadení plášťa opačne (čo sa mi ako naschvál stalo 1. raz v živote akurát pri bezdušáku) a následnom zhodení sa trošku tmelu vyleje na dlážku, potom sa plášť ťažšie nasadzuje, lebo ráfik je celý od toho sajrajtu a šmýka sa to. No a potom nie je dobré mať plášť otočený ventilkom dolu, pokiaľ pätky dobre nesedia, lebo pri fúkaní cez kompresor príde menšia sprcha.