majorkucera
Bez toho, aby si odchlipol bočnicu je problém zistiť zostatkové množstvo. Z dlhoročnej praxe s bezdušákmi mám tieto skúsenosti:
Caffe latex v originál bezdušovej gume 26 X 2,2 vydrží v dostatočnom množstve cca. rok. V TLR však vydrží už len 4-6 mesiacov. V obyčajných 2-3 mesiace.
Množstvo sa dá orientačne zisťovať aj vážením kolesa. (opotrebenie pneumatiky má za tento čas (u mňa) minimálny vplyv na celkovú váhu kolesa.
Iné sélanty ako Caffelatex sú stále tekuté a po zatrasení kolesom počuť ich člupkanie. Caffelatex sa však pohybom ihneď zapení a "čuší".
Odporúčam: Po 2-3 mesiacoch dolej cez ventil 60 ml. (ja dávam pri 26X2,2 50 ml. Po pol roku odchlipni bočnicu pneumatiky a skontroluj množstvo sélantu vizuálne.
Na "stratu" sélantu pôsobí veľa okolností. Napr. "parkovanie" biku na slnečnom balkóne, kvalita a vek gumy, maličké defekty (ani ich nemusíš zaregistrovať - pokles tlaku 0,2-0,3 Atm) a mnohé ďalšie.
20.03.2015 - 22:08:12
05
Galipe velká vdaka na mas u mna pivo na pyramide.
21.03.2015 - 12:37:17
00
Včera som vyskúšal po prvý krát bezduše síce iba na asfalte, 50km a môžem povedať že som bol neskutočne prekvapený ako to cítiť že tam tá duša neni. Cítil som každý kamienok a pocitovo to bolo tak ako keby mi na plášti chýbala polovička gumy a mal som neskutočný pocit že sa mi sfukujú plášte aj som 3x zastal kôli tomu a plaste boli OK. Aj som sa bál toho aby sa mi nevyzuli plaste v zákrutách no proste neskutočne som mal bojazlivý pocit. Ale !!!!!!!! musím napísať že ta akcelerácia je teraz neskutocná oproti tomu keď som mal duše. Kolesa išli dole tak cca 200g na koleso ale ten pocit išiel neskutočne k lepšiemu len si treba na to zvyknúť a bude to v poriadku. Ako ste na tom vy keď ste padli prvýkrát na bezduše????
22.03.2015 - 21:27:14
00
Ja som sa vratil k bajku po vela rokoch len prednedavnom, ale ked som vyhodil duse, tak ako prve som zaregistroval zvuk odvalujucich sa kolies, predovsetkym na afsalte :-) To ze by sa mi vyzuli, toho som sa neobaval, skor naopak, ked som duse vyberal, tak som zistil ako si vie patka plasta dobre sadnut do rafiku. A tam som si vsimol dalsi rozdiel, ked som fukal koleso s dusou, tak patka zaskocila tak pri 3och atmosferach, bez duse takmer okamzite bolo pocut puknutie. No ale inak mam z toho stale vynikajuci pocit.
22.03.2015 - 21:39:52
00
robozv co vsetko si na kolesach menil, ked si siel s hmotnostou dole o 200 g na koleso?
23.03.2015 - 07:40:49
00
U mna realne skor 100g na koleso (29, siroke pneu a tym padom aj duse)
- dusa 225g cca
+ ventilky 10g
+ mlieko 100-120g
jedine zeby jazdil bez tmelu :D

kazdopadne najlacnejsie usetrenych 200g a na tom spravnom mieste
23.03.2015 - 09:32:54
00
Nazdar, mam rafky dt swiss r1600 a chcem plaste continental x-king rs. Chcem sa opýtať ci mi bude stacit tubeless paska, mlieko a plast. Ide mi o to, ci je potrebné tam davat tu gumenu rafikovu pasku. Dik
23.03.2015 - 17:19:53
00
Ako sa rieši výmena pláštov s mliekom?
Ide o to, že potrebujem meniť plášte podľa počasia viackrát za sezónu. Dá sa mlieko preliať alebo musím naliať nové?
23.03.2015 - 17:53:03
00
baggio79 tubeless mlieko a paska stačí ak rafik a plašť splňaju parametre. A ak aj splňajú ako moje a jedno ani za boha nechcelo chytiť :@ tak potom sa použije tá spomínaná gumená páska už aj s ventilom. Je to síce o 70g ťažšie ale na to sa môžeš vyprd... :)
whitemamut nie je lepšie mať dve sady kolies jak každu chvílu sa stým babrať. Ja už som to vnútro umýval a... :tmi:
Čo sa týka mlieka myslím že by si kludne mohol použiť ak tam niečo máš ale určite ešte aj doliať.
23.03.2015 - 18:35:55
00
fofo050@fo dik
23.03.2015 - 18:38:25
00
takze tu to je: rafik, kotuce, plaste, dusa/mlieko, vzduch, veltilky. na starom bola deore kazeta a teraz je XT.
predne 1851g/1671g
zadne 2467g/2241g

Prílohy:

predne.jpg
predne.jpg 424.49 KiB thumb_up0thumb_down

zadne.jpg
zadne.jpg 403.01 KiB thumb_up0thumb_down

23.03.2015 - 21:11:52
00
onduro ja mam prave že opačne skusenosti. Pasku ktoru som daval ( cafelatex ) aj do žlabu som nedokazal nahodiť ani na 8 krat. Zadne koleso som pasku dal tak ze vznikol vzduchovy tunel medzi dražkou a paskou a koleso drži jak hovado. Na kolesa ktore nechcelo chytiť teraz mam joes supravu a ta chytila.Disky su WTB speed i19. Jeden problem a to ze na prednom kolese mam autoventil a na zadnom galuskový :D
Jedneho aby s toho piclo :D :D



Sak toto. Kvoli tomu zlabu bolo to obtiazne. Paska vystaci na 3 kolesa. Na prvy krat som to pokazil. A kedze ta paska je jednorazova zalezitost, nedrzala na druhy krat, mal som uz iba jeden pokus. Tak som sa riadne poskrabal po hlave a nalepil som to dobre ale zapotil som sa pri tom. Mozno na tom i25 je sirsi zlab.

A nechapem ako ti drzi ventilka na zadnom kolese ked tam mas vzduchovy tunel. Mas to v tom mieste nalepene v zlabe? Neodlepi sa ti to tam?
23.03.2015 - 21:53:43
00
Ano ten ventil tam drži perfektne. On si vlastne tym pritahovanim tu spasku pekne pritlacil. Problem bol nafukať plašť aj na pumpe. Napokon vsetko dobre dopadlo, nalial mlieko a koleso drži ja šlak.
23.03.2015 - 22:15:49
00
daj tam mlieko a bude to držať...kámoš to riešil teraz na jeho Rovaloch a tiež mu to fučalo...potom dal mlieko a sadlo to...

Na Rovaloch jednoznačne 2blis páska von!!! Trápil som sa s tým neskutočne dlho a stále to podfukovalo...
25.03.2015 - 08:12:55
00
no možno bol šikovnejší, ale tiež som toho názoru, že iná páska by tam bola lepšia :)
25.03.2015 - 08:14:10
00
keyboard_arrow_up