Ti co pouzivate tmely uz dlhsie, stretli ste sa niekto s koroziou (oxidaciou) hliniku na rafikoch? Chystam sa skonvertovat, ale tohto sa dost obavam.

Moj plan je Mavic Crossmax ST kolesa (UST) + Mavic ventilky + Schwalbe TLR plaste (cize zosilena patka, ale vyzaduju tmel) + Stans NoTubes tmel. Planoval som uplne bez pasky, kedze funkcne ju netreba (patky budu drzat a tesnit aj bez nej, a rafik diery nema :D ). Velmi nerad by som tie 600eurove kolesa poskodil tmelom, bola by to skoda.
04.06.2013 - 00:04:13
00
Ja som jazdil crossmaxy 2 roky s tmelom a ani náznak nejakej oxidácie. Teraz už vyše 2 rokov jazdím Fulcrumy a rovnako bez nejakej oxidácie. Neviem, odkiaľ si vôbec zobral tú vec s oxidáciou hliníka od tmelu.
04.06.2013 - 07:22:09
00
To akoby napisal ze sa obava ze mu tmel rozlepta plaste
04.06.2013 - 07:35:56
00
Velmi nerad by som tie 600eurove kolesa poskodil tmelom

potom by si asi ani nemal v necase jazdit, na jar po cestach je tiez dost soli... :D
04.06.2013 - 07:38:29
00
Skor by som upozornil na moznost vyzrazania Stans NoTubes tmelu do jezkov a tym neefektivnost opravy defektu.
(ale nestava sa to vsetkym)
04.06.2013 - 07:41:19
00
Ti co pouzivate tmely uz dlhsie, stretli ste sa niekto s koroziou (oxidaciou) hliniku na rafikoch? Chystam sa skonvertovat, ale tohto sa dost obavam.

Moj plan je Mavic Crossmax ST kolesa (UST) + Mavic ventilky + Schwalbe TLR plaste (cize zosilena patka, ale vyzaduju tmel) + Stans NoTubes tmel. Planoval som uplne bez pasky, kedze funkcne ju netreba (patky budu drzat a tesnit aj bez nej, a rafik diery nema :D ). Velmi nerad by som tie 600eurove kolesa poskodil tmelom, bola by to skoda.

Jazdim Mavic Crossmax ST kolesa + Schwalbe RoRo TLR Snake Skin + NoTubes tmel, ale ventily Mavic co boli ku kolesam nepouzivam, pretoze sa nedaju rozoberat. Nahradil som ich Caffe Tubuless od Mata, u ktorych je mozne vybrat vlozku von a naliat cez otvor tmel. Je to praktickejsie.
www.suncycle.sk
04.06.2013 - 07:41:38
00
tiež mám tie nové ST-čka,ventilky už majú vyberatelné vnútro,oxidácii sa báť nemusíš,ráfik je zvnútra kvalitne lakovaný,skôr by som nejazdil v zime,keď je soľ,to by mohlo pekne rozožrať niple ...
inak sú to TOP kolesá,výrobca si verí,keď dal dozadu len 20 špicov (vpredu je 24) mám ich vo verzii 26" , tá tuhosť je citelná.Doporučujem ti použiť verzie plášťov SnakeSkin,trochu vyššia váha sa vráti vo výrazne lepšej odolnosti proti prerezaniu,a tlak držia bez strát aj niekolko týždňov.
A prečo dávať 600 Eur,keď sú na bazáre tu v BA nové za 400 ? hmmmm ...
http://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty-kolesa-zapletene/176219/mavic-crossmax-st-29quot.html
04.06.2013 - 08:15:04
00
ešte jedna vec-ten nový orech ITS4 riadne huláka-zvuk ako rozzúrená cirkulárka,zvonček môžeš odmontovať :)
04.06.2013 - 08:17:38
00
Len tie z bazáru sú 29 ;) ten orech nie je až taký hlučný...
04.06.2013 - 08:28:00
00
Ja mam ST-cka model 2012 a tie maju nerozoberatelne ventily. Kupil som ich v Nemecku za 520€ a nový orech ITS4 je sice pocut ale proti orechu na manzlkinych DT Swiss 240S nabojoch je to "sepot kvetin". Co sa tyka vahoveho rozdielu plastov tak klasicky RoRO TLR mal 495 g a Snake Skin 530 g. V predu vozim "klasicky" TLR takmer dva roky bez defektu, ale vzadu som uz dva krat sekol "klasiku" tak som ho vymenil za Snake Skin. Zatial bez defektu, klop-klop.
04.06.2013 - 08:45:27
00
Len tie z bazáru sú 29 ;) ten orech nie je až taký hlučný...


lenže Ferisko má Canyon Nerve 29-er :)
04.06.2013 - 09:15:51
00
On ich už aj tak má na bicykli v základnej konfigurácii, nie? :)
04.06.2013 - 09:18:25
00
Ako hovori PatrikL, vsetko okrem tmelu bolo rovno "v zaklade" k bicyklu. Akurat, teda kolesa su obute s dusami :)

Tmel uz mam kupeny. Dokonca mam doma aj jedno balenie Effetto Mariposa CaffeLatex ventilkov, tak na ne kuknem ktore su lepsie a podla toho pouzijem.

Ze mi zvonku casom trochu pooxiduje rafik/nipple alebo co, to je mi jedno. Rovnako mam na haku pripadne rozozratie pneu po case, lebo pneu je proste spotrebak. A ano, dobre eloxovanie by malo oxidaci zabranit. Ale problem je, ze najcastejsi pripad oxidacie o ktorych som cital je v okoli ventilku zvnutra co po case zapricini ze prestane tesnit.

Co sa tyka toho odkial som zobral info korozi tak na to len: https://www.google.sk/search?q=rim+sealant+corrosion&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox

Napr.:
img4.imageshack.us

Samozrejme, vyrobcovia tmelov tvrdia, ze to isto nie je z ich tmelov. Na druhej strane niektori vyrobcovia rafikov (shimano ehm) vyslovene neodporucaju pozutie "alkalickych tmelov".

Na druhej strane aj Stans nakoniec pridali do FAQ odporucanie davat pasku aj na ust rafiky koli "vlhkosti":

http://www.notubes.com/faq.aspx
Do I need to use rim tape on sealed rims like the Mavic Ksyrium?
Tape is not necessary to seal the rim, but we recommend adding one layer to protect un-anodized or scratched areas of the rim from oxidation due to moisture in the sealant.

A tiez tam napriklad tvrdia, ze v ich tmeli nie je skoro ziadny amoniak ale kto ovonal ten tmel, ten vie ;)

//edit: aby som nebol len negativny tak som rad ze tu nikto ziadnu oxidaciu rafiku z vnutra zatial nezaznamenal. Ono bohvie, ti ludia co to reportuju, ze kde a v akych podminkach jazdia (teplota, vlhkost, morska voda?).
04.06.2013 - 09:38:13
00
a ešte kolko rokov majú tie skorodované ráfky,o ničom takom som v okolí nepočul-jazdil som tiež RM3 s tmelom NoTubes-bez problémov,ale je pravda,že len jednu sezónu
tiež sa mi zdá,že vnútro ráfkov na týchto nových ST je ovela kvalitnejšie nalakované,ako tieto na fotkách,v každom prípade 1 vrstva NoTubes pásky by možno nebola na škodu-pre istotu
04.06.2013 - 10:07:53
00
to by som radsej strekol vrstvu laku ako sa babrat s paskou
04.06.2013 - 10:10:29
00
keyboard_arrow_up