duurkoo: Používám NoTubes tmel, který kontroluji cca 3 do roka (teplejší část roku kdy jezdím více cca jednou za 3 měsíce, přes zimu po delším intervalu, takže to vyjde cca 3x za rok) a při kontrole bývá stav tmelu velmi různý:
- na předním kole vždy najdu tmelu více, nejspíš tím, že zadní znatelně více defektí oproti přednímu
- u zadního někdy najdu cca ještě polovinu tmelu co jsem tam dal, někdy už tam není žádný (něco se spotřebuje na defekty a něco se odpařuje)
- u předního se mi ještě nestalo při kontrole, že by tam nebyl žádný
- někdy je zbylý tmel při kontrole v dobrém stavu a jen doplním
- někdy už má divnou konzistenci, takže i když tam nějaký ještě je, tak ho vyleju a dávám nový
- někdy je tam sem tam nějaká hrudka, ty vždy vyhodím
- proto je lepší vždy kontrolovat sundáním pláště ať je vidět v jakém to je stavu
Některé hustší tmely, které lze použít pouze pro UST pláště (tedy které nejsou schopné zatěsnit netěstnost stěny pláště, jen díry po defektech, ale ty pak zase dokáží zacelit i o něco větší díky větší hustotě tmelu), tak ty mohou vydržet déle.
Kontrola a doplňování tmelu je ale nutné vždy, protože spotřebováváš každý tmel na defekty a nikdy nevíš kolik přesně.
Smysl drahých tmelů v ničem nevidím, NoTubes funguje dobře a nestojí moc. V ČR stojí litrovka 450Kč (tedy cca 17euro).
Delší dobu jsem se staral doma o 3 páry UST kol a při těch 3 párech mám spotřebu cca akorát tu litrovku za rok. Což je cenově v pohodě.
Náplň na jeden
plášť za 8 euro, na to bych se rovnou vykašlal. U NoTubes tmelu, když dávám 60ml, tak je to cca 1 euro na jedno použití.
Za to, že poctivě kontroluju stav tmelu a doplňuju/udržuju tmel v dobrém stavu v pláštích, tak se mi to odměnilo tím, že jsem už 2,5 roku na všech těch kolech bez jediného defektu, který bych musel řešit.
Samozřejmě jednou určitě přijde větší defekt typu pořádně rozřízlý plášť i když ty UST co používám jsou poměrně odolné, ale to bude ojedinělé a s duší by to dopadlo stejně.
Mám ale doma kompresor, takže je to docela rychlovka, i když najednou kontroluji 3 páry kol (a už brzo to budou 4 páry). Jediné, co trochu trvá je případ, když je v plášti tmel v blbém stavu a rozhodnu se ho všechen vyhodit a plášť kvůli tomu sundám a rovnou i vypláchnu.