Here are a few reasons why a tyre designed for an ebike might be a good choice:

Increased bike weight
Higher torque
Higher speeds
Greater chance of tyre damage

https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/electric-bike-tyres
celkovo vacsia mohutnost konstrukcie, teda tazsie.
08.09.2024 - 10:56:09
00
V principe, plaste pre e-bike alebo normalny bajk je jedno.
Je to iba marketing samozrejme (aj vratane veci z bikeradar.com napisanych vyssie), pretoze, aky je rozdiel medzi:

- tucnejsi bajker na normalnom bajku s celkovou vahou (bajk+jazdec) 95 kg
- stihly bajker na tazsom ebajku s celkovou vahou (bajk+jazdec) 95 kg

No ziadny.
08.09.2024 - 11:27:44
00
stihly biker na E biku moc nejde k sebe :D
08.09.2024 - 12:29:53
13
To su len predsudky :-).
08.09.2024 - 13:12:34
01
Napr. Rasto Baranek bezne jazdi na ebiku v ramci treningu.
08.09.2024 - 13:25:46
01
Tých troch čo sú výnimka vynechajme z úvahy...
08.09.2024 - 14:12:28
02
Jasné že môže byť aj štíhly e-biker. A rovnako si viem predstaviť aj scenáre použitia, kedy jeden jazdec (nie nutne ťažší) na bežnom bajku môže dávať tým plášťom zabrať viac, než iný jazdec (nie nutne ľahší) na e-bajku a nemusia to byť ani "egde cases."

Za mňa by som odhadoval, že pri bežných športových plášťoch typu Conti X-King, Schwalbe Racing Ralph a podobne, je to označenie E-25 len nálepka. Dokonca aj Vittoria E-Brazo, tváriac sa ako e-bike specific pneumatika, sa na základe deklarovaných vlastností aj ceny javí byť to isté, ako Barzo XC Trail... Conti má to E-25 označenie aj na základných plášťoch radu Performance, Schwalbe len na tých vyšších verziách Superground, no to bude za mňa len nejaká ich interná politika.
08.09.2024 - 14:22:14
01
https://joltbike.com/2023/06/23/understanding-e-25-and-e-50-ratings-for-electric-bike-tires/
08.09.2024 - 14:31:25
00
Ahojte, je tu niekto v BA a okolí, kto má obuté 29x2,2 Continental Race Kingy a bol by ochotný mi dať vyskúšať nahodiť takéto kolesá na môj gravel? Nepotrebujem sa voziť, iba chcem zistiť či takúto šírku zmestím do rámu prv ako si tie plášte kúpim. :) Ďakujem
09.09.2024 - 12:12:31
00
2,0mali uctihodných 45mm :D
09.09.2024 - 12:21:29
00
No len pochybujem ze gravel bude mat boost rozmer osiek co uz je dnes rozsireny standard cize ak chces prehazdovat cele kolesa tak asi musia byt nonBoost a teda 100x15 a 142x12
09.09.2024 - 12:28:44
00
Bike je určený pre plášte do 50 mm aj s blatníkmi. Čiže preto chcem vyskúšať 2,2, ktoré by mali mať nad 50 mm. Osi mám 12x142 resp. 12x100. V podstate to je jedno, mne stačí iba priložiť koleso, nemusím tam upevňovať osi
09.09.2024 - 12:40:45
00
ale ked to koleso ma sirsi naboj tak ho tam ani neprilozis lebo ho nedostanes do ramu.
MTB plaste su aj vyssie casto a teda ten rozmer v sirke uz siaha vyssie vo vidlici napr kde uz 50mm urcite nie je.
ale mozno najdes niekoho. osobne to ale na 2,2 nevidim do 50mm kedze offi je to 56mm, conti budu mat tak 54, zalezi od rafiku
09.09.2024 - 13:05:06
00
Ďakujem za postreh, to som si neuvedomil. Tak asi najlepšie by to bolo vyskúšať s niekým, kto má rovnakú šírku náboja, pretože presne ako píšeš, plášť bude vyšší a meranie nebude presné. Vnútorná šírka ráfikov 24,5 mm.
09.09.2024 - 13:09:08
00
Ja nahodim dopredu Schwalbe Thunder Burt 2.1 alebo 2.25 (100x10/142x12). Len dozadu musim naist nieco rychle na 2.0 max.
Problem je ze tych 50mm mas pre 28 plast. 29 ma sice vnutorny priemer rovnaky, no vonkajsi nie. To vzadu komplikuje situaciu kedze sa tie vzprery prevazne zuzuju smerom k sedlovej rure.
09.09.2024 - 13:32:57
00
keyboard_arrow_up