vie mi pls niekto vysvetliť ako spolu súvisí spotreba baterky, Nm motora a podpora v %?
laboratórny textový príklad pre túto tému, pri nastavení ECO 49Nm a 100% podpory - rovnaká prejdená vzdialenosť, rovnaká priemerná rýchlosť, rovnaké nastúpané metre, rovnaká priemerná kadencia, rovnaká hmotnosť jazdca. keď uberiem Nm na 42 a pridám podporu na 142%, bude spotreba
baterky vyššia/nižšia, alebo +/- rovnaká?
To nelze ještě určit. Nm určují omezení pro maximální
výkon motoru. % určují násobič, kolik motor přidá oproti výkonu jezdce.
Takže kdybys chtěl konkrétní příklad, tak musíš už řešit konkrétní výkony, jestli se budeš a jak často dostávat na ten maximální limit výkonu motoru.
Příklad:
- pojedeš to uvedené hodně pomalu, takže se na maximální výkon motoru dostávat vůbec nebudeš. Pak nastavení Nm nebude mít vliv žádný a při 142% bude spotře baterky o dost větší. Konkrétně dejme tomu, že pojedeš na celkovém výkonu 242W. Při 100% nastavení bude motor dávat polovinu, tzn 121W (jezdec taky 121W). Při 142% nastavení bude dávat motor 142W (jezdec 100W). Tzn. spotřeba bude 142/121=1,17. Tzn. o 17% větší spotřeba z baterky
- opačný případ, pojedeš co nejrychleji, tedy pořád na maximumu motoru. Pak do
hry vstoupí i nastavení Nm a bude spotřeba podobná, jak to už v předchozím příspěvku bylo uvedeno
- reálně nebude platit ani jedna z těch variant, ale něco mezi tím
U mého Brose na Rotwildu je to jednodušší a porovnat spotřeba lze velmi snadno. Nastavuju % podpory režimu, to je ještě stejné jako u Shimana. Ale to stejné číslo je současně automaticky použito i pro nastavení maximálního výonu motoru:
- motor umí maximální násobič 410%, režimy se nastavují v % z těch celkových 410%
- maximální výkon motoru je pak natvrdo nastaven na dvojnásobek té nastavené hodnoty pro násobič z maximálního výkonu motoru
- tedy příklad, pokud ECO nastavím na 20% (lehce zvýšené, přednastavené je na 12,5%), tak to znamená, že násobič bude 20% z 410% -> 82%. Tzn. bude motor přidávat 82% výkonu jezdce a současně bude limitovaný na maximu 40% z maxima matoru
- aby bylo možné se dostat na maximální výkon motoru, tak je potřeba aspoň nastavení 50%, což je představená hodnota pro režim sport, na tom už se tedy lze dostat na maximumu motoru, i když to vyžaduje už dost velkký výkon jezdce
K tomu jsou všechny režimy lineární, takže pak lze snadno přepočítvat dojezd dle režimu, tedy hlavně kolik se dá výškových. V praxi pak ověřeno, že to tomu přepočtu odpovídá.
Takže už pak třeba vím, že když výjezd bude šetřit na ECO oproti Sport režimu (při mojem nastavení, pro které to mám spočítané), tak nastoupám o polovinu výškových metrů navíc. Takže už pak mám hodně dobrý odhad, když potřebuju pošetřit na delší trase, aby vyšla baterka, kolik přesně musím výškových šetřit.