JOLI robím v projekcií, rok som spolupracoval aj pri navrhovaní ciest. Takže mám predstavu, čo to obnáša. Robím v statickej firme, takže mám predstavu, čo to je 47,5t prázdna električka na strop. Navrhnúť sa to isto dá. Zatiaľ som od Valla videl len mapku, kde je nakreslené kade električka pojde a jeden priečky rez pred divadlom. To je všetko. Čo myslíš, kde asi dajú zastávku tej električky? Asi na tú plochu pred divadlom najskôr. Sme moderný a teda musí tam byť prístrešok, nech nám nemoknú ľudia a musíme byť bezbariérový, teda by tam mal byť cca 20cm schod (niečo ako na Obchodnej v mieste zastávok, či Kapucínskej). Samozrejme zastávka v oboch smeroch, minimálna šírka zastávky je 1,5m , ten schod bude musieť mať minimálne 35m na dĺžku (32m je dĺžka električky). Teda zaberáš 10x35m minimálne v mieste zastávky a tvoríš reálnu prekážku chodcom v pohybe. Samozrejme, môžeš zastávku posunúť pred Sheraton (už vidím aký budú happy), alebo Decathlon. Ale stále si zobral priestor, ktorý bol určený chodcom a obmedzil si voľný pohyb chodcov. Tým si aj obmedzil možnosť konať na danom mieste rôzne udalosti ako rôzne maratóny, či behy, koncerty atď. Pre zaujímavosť, tá dláždená časť pred divadlom má na šírku 15m a niekto sa rozhodol, že ak z nej zoberie 6,5-7m, v mieste zastávok 10m, že si to nikto nevšimne? Navyše týmto riešením budú tú električku využívať len ľudia z Eurovea, ale pre ľudí, čo budú v štvorcovi Landererova-Košická-Mlynské Nivy-Dostojevskeho rad bude tá električka ukradnutá.
Ja osobne som zástanca električky aby išla po Dostojevského rad, tam odbočili na Landererovu a z nej na Košickú a celá električka by bola vedená v strede. A rátam s tým, že proste v daných miestach sa zrušia 2 pruhy. V momente, keď bude zastávka na Landererovej, je električka dostupna aj z Eurovea, aj z Twin City a chodci nie sú nútený prechádzať cez 4+ prúdové cesty. Zastávka na Košickej medzi Pristavnou a Mlynskými nivami by mala nadchod/podchod. Viem nepopulárne, ale najrýchlejšie a najbezpečnejšie riešenie. Povrch električkovej dráhy môže byť kľudne vegetačný, alebo sa môže spraviť úprava, že by ho mohli využívať aj BUSy. Čo by bolo super hlavne na Košickej. V Úseku na Košickej od Mlynské Nivy po Miletičovu by síce padli za obeť stromy a ten stredový pás, ale zúžili by sa to len na 1 pruh na každej strane pre autá, a ten zaniknutý pruh by nahradila zeleň a vysadilo by sa tam stromoradie. Príde mi to ako oveľa lepšie riešenie,