Pokial bude Sagan jazdiť už len cestu tak je to chyba...
02.10.2009 - 10:35:56
00
prečo?
02.10.2009 - 13:09:23
00
pretože má talent na MTB, špičkovú techniku...na cestu mohol ísť neskôr, rovnako ako napr. Fuglsang a iní...
02.10.2009 - 13:13:35
00
ale cesta je prestížna, o cyklistike sa nikde nepíše, ale o mtb už vôbec nie. Ak sa chce zviditelniť tak jedine na ceste.
02.10.2009 - 13:26:16
00
cesta môže byť prestížna, ale najväčšie úspechy dosiahol v MTB...a tu je aj šanca vyjazdiť si nejaké tie body na olympiádu ;)
02.10.2009 - 13:42:13
00
Ale v cestenj cyklistike olympiáda nie je veľmi prestížny pretek. Vyhrať nejakú jarnú klasiku, 3 týždňový etapák, alebo majstrovstvá sveta je podľa mňa väčší úspech a oveľa viac prestížnejšie, ako olympijské hry. Tie sú možno prestížne len v MTB, ale to nesledujem.
02.10.2009 - 14:09:11
00
Sagan je talent od prírody takže radšej mal ostať v tom factory tíme,ale na cestu ma čas ešte dobrých 5 rokov...
Na ceste bude len robiť na druhých.Tu jazdí sám za seba.
Je chybou,že mu nemá v tomto mladom veku kto poradiť.Aby nedopadol ako kedysi Kulhavý.
02.10.2009 - 15:18:50
00
Jazdiť MTB by bolo pre neho zlým krokom....
1. Peniaze - lebo však v prvom rade ide o peniaze, tie potrebujeme k životu, baby sú až druhoradé a aj na tie sú potrebné tie peniaze.
Podpísal zmluvu s ProTour tímom, kde má na budúci rok zaručený príjem minimálne 24 tis. E. Ak je pravda, čo som počul, tak nebude na tej minimálnej mzde. Ak by podpísal zmluvu s niektorým MTB tímom, tak pri týchto zmluvách nie je predpísaný minimálny príjem, predpisy UCI dokonca umožňujú podpísať zmluvu bez finančného príjmu, len za materiál a náhradu cestovného, ubytovania a stravného na pretekoch a sústredeniach. Niečo podobné je povolené pri cestných kontinentálnych tímoch, t. j. o dve kategórie nižšie ako ProTour.
Peniaze sa dajú zarobiť aj na pretekoch. Napríklad na svetovom pohári MTB sa v elite rozdeľuje medzi prvých 10 pretekárov minimálne 7350 E, z toho prvý ma zaručených minimálne 2750 E. Pri jednorázových pretekoch z cestného svetového kalendára (v podstate preteky bývalého svetového pohára nezaradené do ProTour) sa medzi prvých 20 pretekárov rozdeľuje minimálne 50 000 E, z toho víťaz má minimálne 20 000 E.
Aby som nepísal len o pretekoch v zahraničí, tak na Slovensku sa usporadúvajú preteky 2. kategórie - v MTB boli v Dohňanoch, na ceste napríklad v Dubnici. Na týchto MTB pretekoch sa medzi prvých pretekárov Elite delí minimálne 1415 E z čoho prvému pripadne min. 300 E, v kategórii U-23 si prvých 5 pretekárov delí min. 410 E, z toho víťazovi pripadne min. 165 E. Na cestných pretekoch rovnakej kategórie dostane prvých 20 pretekárov min. 6010 E, z toho prvý dostane min. 2425 E. UCI určila minimálne ceny, môžu však byť aj vyššie.
A jedine v tomto má Triki pravdu - MTB si každý jazdí sa seba, na ceste sa jazdí tímovo. Rovnako je to aj s prémiami za umiestnenie - v MTB kto si čo vyhrá je jeho, na ceste idú prémie tímu na kopu a delia sa. Zvyčajne rovnako, lebo aj ten nosič vody, ťahač tempových špíc alebo rozjazdievač šprintov je dôležitý, bez nich by líder ťažšie vyhrával.

2. Zabezpečenie
V ProTour tíme musí byť 23-28 pretekárov, v MTB tíme musí byť 3-10 pretekárov. V ProTour sú podľa počtu jazdcov predpísané počty team managerov, lekárov, masérov, mechanikov, administratívnych pracovníkov - a musia byť zazmluvnený na plný úväzok. Pre MTB tím nie je žiadny obslužný personál predpísaný, je to podľa ľubovôle a financií majiteľa tímu. Je to určite veľmi príjemné, či už na sústredeniach alebo pretekoch, zosadnúť z bicykla, nechať sa odviezť do hotela, dať sa namasírovať, ísť spať a ráno mať bicykel pripravený na ďalší tréning alebo preteky. Určite príjemnejšie, ako keď si to po jazde musí urobiť pretekár sám a ešte aj naháňať, kto ho namasíruje.

3. Ďalší rast
Na MTB preteky trvajúce 2 až 2,5 hodiny treba príslušne trénovať. Do týždňa 3-4 tréningy na ceste do 4 hodín, 1 tréning v teréne 2-3 hodiny a preteky alebo ďalší tréning v teréne. Na cestné preteky trvajúce 4 hodiny (pre u-23) až 7 hodín (elite) treba tréningy na ceste skoro v rovnakej dĺžke, nie vždy v rovnakej intenzite. Ktorý jazdec v čase svojho najväčšieho rozvoja bude mať po 3-4 rokoch lepšie rozvinutú vytrvalosť? A koľko bude musieť trénovať v staršom veku, aby dobehol zameškané?
V Taliansku, Belgicku, Holandsku sa na ceste konajú jednorázové preteky každú sobotu, nedeľu, často aj v stredu. Pritom vzdialenosť medzi nimi býva do 2 hodín cesty autom. Dá sa zúčastniť aj dvoch rovnako kvalitných MTB pretekov za víkend, len často treba za nimi cestovať z jedného konca Európy na druhý. O krátkych etapákoch (3-5 etáp) je asi zbytočne písať.

Takže podľa môjho názoru jazdiť MTB by bolo pre neho nielen zlým krokom ale krokom späť.
A olympiáda v Londýne? Treba si ju vyjazdiť a medzi mužmi nestačí jeden bodujúci pretekár, keď sa berú do úvahy body viacerých jazdcov. Stačí, aby niektorá krajina mala dvoch-troch trochu slabších pretekárov ako Sagan a na olympiádu pôjde niekto z nich.
02.10.2009 - 21:31:50
00
Perfektne napísané. :clap: A len dodám, že ak má Peťo v budúcnosti pomýšľať na výraznejšie úspechy ala Kreuziger a pod., tak bol najvyšší čas na tento krok. Každý ďalší rok by bola čistá strata. A nikto mu predsa nebráni jazdiť MTB na spestrenie - Simoni je dobrým príkladom, že sa to dá kombinovať.
02.10.2009 - 23:04:22
00
Simoni jazdí xc preto lebo na cestu už prakticky skončil.
Joko keby všetci jazdci takto rozmýšľali tak žiadne mtb neexistuje.
Všetko záleží na tom do akého mtb týmu sa dostaneš.Jezus mtb nemôže byť preňho žiadna strata keďže práve tu má výsledky.Pri jeho talente do 5 rokov by mohol spraviť titul v elite.
03.10.2009 - 00:32:21
00
Ano, Peto ma obrovsky talent aj dispozicie a verim, ze v MTB by sa naozaj mohol presadit a pravdepodobne vyraznejsie nez na ceste (hlavne ak mu nedaju priestor a bude musiet jazdit na niekoho ineho), ale je tam jedno ale - tie peniaze. Faktom je, ze by musel mat stastie na kvalitny team, ktory by ho seriozne zaplatil, zatial co v Pro tour teame je chraneny omnoho viac ako pisal JoKo. Tiez by som bol osobne radsej, keby sa orientoval na MTB...
03.10.2009 - 10:12:27
00
Tak Sagan bude jazdit uz iba cestu.
http://sport.pravda.sk/sagan-podpisal-profesionalny-kontrakt-s-liquigasom-fyh-/sk_rsport.asp?c=A091005_171641_sk_rsport_p28
05.10.2009 - 19:04:39
00
JOKO: uff, taký talent na písanie..... a príručky a manuály musím stále písať sám....priberte do roboty nejakú mladú sekretárku, nech máš aspoň čo robiť... :devil:
06.10.2009 - 21:47:23
00
JOKO: uff, taký talent na písanie..... a príručky a manuály musím stále písať sám....:
zaujímavé... a pred rokom, keď som intenzívne navštevoval úrad práce, si nič neponúkol!
...priberte do roboty nejakú mladú sekretárku, nech máš aspoň čo robiť...
Tak tomuto nerozumiem... To tie trápne kopulačné pohyby považuješ za robotu?
06.10.2009 - 22:13:47
00
dnes je na programe ďalšia klasika Paris - Tours...keďže počasie moc na jazdenie nie je, poobedie strávim pri Eurosporte :P bude to Greipel alebo Farrar? alebo niekto iný? uvidíme :tmi:
11.10.2009 - 13:33:44
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Bicykle / Cestné)
keyboard_arrow_up