... aké mali niekedy , alebo ešte aj teraz galúsky opodstatnenie na hliníkových ráfikoch ?
keby si neuvažoval mimohistoricky, t.j. že vždy vyzerala technika tak, ako ju poznáš posledných pár rokov, tak by si si uvedomil, že
galusky tu boli prv ako plášte+duše (Dunlop v zásade vynašiel niečo ako galdu) - no a ako vidno aj tu na fóre, tradicionalizmus často, ak nie väčšinou, umláti racionalitu
tak ako dnes, aj kedysi bola určitá bezpečnostná výhoda pri defekte, že sa na rozdiel od plášťovej pneu
galuska pravdepodobne udrží na ráfiku a umožní ti ako-tak bezpečne aspoň zastaviť, ak nie aj opatrne pokračovať
tak ako dnes, aj kedysi bol galuskový ráf jednoduchší na výrobu a ľahší
a zatiaľ čo dnes bezdušový plášť už hmotnostne podlieza galdy, za dôb, keď neboli kevlarové pätky plášťov, bola galuska o dosť ľahšia option