A tiež sa neviem rozhodnúť či do toho ísť,či nie, či obyčajnú verziu,alebo odlahčené sl-ko,alebo sa na to vykašlať a jazdiť na HT29 s gravel plášťami:)
Ja som si zaobstaral nedávno obyčajnú verziu Ronina. Som mal podobnú dilemu, či SL alebo nie, ale rozdiel v cene je obrovský a pre moje použitie (all round, dochádzanie, výlety, trocha športu) nebol ospravedlniteľný. V zásade
rám SL verzie váži rovnako ako obyčajný. SL verziu som nesedel, ale možno budú tie Reynolds trubky o čosi pevnejšie ako obyčajne cr.mo.
Obyčajný Ronin teda pri mojich kilách (100 kg) celkom pruží, keď sa naň postavím do kopca, tak predný prevodník zvykne šuchnúť prešmykač, čiže celý stred sa nejaký milimeter ohne pri plnej záťaži. Ale inak na to dochádzanie je to pruženie super (aj na lesné cesty). Vôbec sa necítim vytrasený. Na hliníku (Stevens) som musel ísť až na 27,5 a 47 mm plášte, aby som to nejako zniesol, tu to vôbec netreba (mám tie dodávané 38), skúšal som tam nahodiť tie druhé kolesá (27,5 a 47 mm) a viac ma bavili tie orginal. Tlmí to fajn nárazy a aj vibrácie (teda oproti tomu AL Stevensu je o úplne citeľné, ten však pocitovo bol rýchlejší, asi pre tú pevnosť).
Inak je to fajn bike, pre mňa
. Kolesá sa dajú nalepením pásky prerobiť na tubeless,
riaditka sú strašne dlhé a veľké, som ich vymenil, predstavec je nejaký kus neforemného hliníka, tiež som vymenil. Sedlo bolo prekvapivo pohodlné, predná oceľová
vidlica je tiež celkom fajn, ale občas vibruje pri brzdení dolu kopcom, ale už som sa naučil s ňou fungovať.