Ako jazdí legenda - Bianchi predstavil novú Specialissimu s Countervail technológiou

Ako jazdí legenda - Bianchi predstavil novú Specialissimu s Countervail technológiou

Bianchi na svoje 130. výročie v priestoroch Lago di Iseo predstavil novú vlajkovú loď značky - ultraľahký rám Specialissima s minimalistickým designom a hmotnosťou, za to s technológiou pohlcujúcou vibrácie, ktorá zvyšuje stabilitu v zjazdoch. Rám bude na Tour de France jazdiť tím Lotto Jumbo a my sme si ho mali možnosť pri jeho premiére vyskúšať.


Rám Specialissimy má hmotnosť 780 gramov pri čiernej verzii vo veľkosti 55 cm. Spolu s karbónovou vidlicou o 340 gramoch bude bike v top vybavení hlboko pod UCI limitom 6.8 kg. Bianchi tento rám postavil špecificky pre vrchárske etapy na TdF s dôrazom na nízku hmotnosť a vysokú tuhosť pre rýchle výšľapy, ale sústredil sa najmä na to, čo príde po vrchole - a to dlhé a ostré zjazdy, kde sa ultraľahké a tuhé rámy zvykli správať nervózne. Bianchi pred rokom predstavilo technológiu Countervail, pri ktorej vkladá do karbonových trubiek vrstvu viskoelastického polyméru, ktorý podla Bianchi dokáže zredukovať vibrácie o 80% oproti štandardným karbónovým trubkám. Nejde teda o mechanické tlmenie, ale o materiálovú technológiu, ktorú Bianchi odkúpilo od firmy, ktorá ju pôvodne vyvíjala pre NASA.


Countervail Bianchi používa takisto na modeli Infinito CV a na časovkárskom modeli Aquila CV. Na Slovensku Bianchi dodáva firma ProCycling (http://www.bianchi.sk), ktorá Specialissimu pre Slovensko plánuje postavať na viacerých sadách Campagnolo. Bianchi ponúka Specialissimu ako rámovú sadu alebo ako kompletný bicykel na mechanickej alebo elektronickej sade Shimano DuraAce alebo Campagnolo Super Record. Ceny zatiaľ oznámené neboli.


Zaujímavou novinkou je aj možnosť vybrať si z palety podkladových farieb a označenia rámu. Môžete si tak vystavať svoju jedinečnú Specialissimu podľa svojich farebných predstáv. V základe Bianchi ponúka čiernu a Celeste (Bianchi modrú) farbu s krásnym, minimalistickým designom.


V Taliansku som si mali možnosť sadnúť na čiernu Specialissimu s elektronickým DuraAce a Campagnolo Bora kolesami a prejsť sa 50 km a jedným 600m (prevýšenie) kopčekom (http://www.mtbiker.sk/vyjazdy/141497/cervo-vyjazd-bianchi-test-ride-road-sucho-53km-2h-1548m.html). Na rovinke a v pelotóne sa bicykel správal veľmi civilizovane, až komfortne. V prvom kopci sa plne ukázali výhody tuhého a ľahkého rámu a kolies - a takisto nevýhody ťažkých prevodov a slabých nôh. Osobne som si bike najviac užil v zjazde, kedy som v kľukatých serpentínach s kvalitným asfaltom zabúdal na pud sebazáchovy a skúšal ako rýchlo môžem zátačkami prejsť a ako neskoro brzdiť. Zistil som, že dosť a dosť - či už to bolo Countervail technológiou, dobrým asfaltom alebo MTB technikou (ehm), v zjazde Specialissima nemala ani náznak nervozity ani pri maximálnom brzdení a náklone. Dole pod kopcom sa skupina cyklistov čakala a každý jeden prichádzal s úsmevom na tvári - človek by to však pri bicykli s cenovkou vysoko nad 10 000 eur asi aj čakal.
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela

Komentáre

Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela

Podobné články

Test: Joyseat 2.0 – sedlo od Posedla, na ktorom je radosť jazdiť

Test: Joyseat 2.0 – sedlo od Posedla, na ktorom je radosť jazdiť

Pohodlné bicyklovanie? Celodenný výjazd bez odrenín? Ak aj vy zúfalo hľadáte pohodlné riešenie pre váš posed na bicykli, vydajte sa so mnou na cestu hľadania dokonalého sedla.
Test: Castelli Miracolo Wool – pre mňa povinná výbava

Test: Castelli Miracolo Wool – pre mňa povinná výbava

Ak stále bojujete s tým, že sa pri vyššej intenzite veľmi potíte a následne vám je chladno v dlhom zjazde, alebo keď sa ochladí, zbystrite pozornosť.
Video: Strata z 1. kopca neznamená koniec - L'Etape Slovakia by Tour de France 2024

Video: Strata z 1. kopca neznamená koniec - L'Etape Slovakia by Tour de France 2024

Aj tvoje ráno pred skorým štartom vyzerá podobne? Dá sa niečo robiť so stratou z prvého kopca alebo Strmina to rozhodne?
keyboard_arrow_up