Unboxing: Beany Blaster 26 – pre mladých pretekárov

Viesť deti k cyklistike je skvelý spôsob, ako spoločne tráviť čas a robiť niečo pre svoje a ich zdravie. Stačí vybrať ten správny bicykel. Čo tak Beany Blaster?

Model Blaster 26, ktorý je určený pre deti, je postavený na zliatinovom ráme a jeho zaujímavosťou je, že bol navrhnutý v spolupráci s detskými fyzioterapeutmi. Hlavný dôvodom je, aby sa zamedzilo nechceným dysbalanciám, preťažovaniu vybraných svalových skupín či zlým návykom držania tela. Je vybavený moderným systémom radenia 1x10, vidlica mu dáva zdvih 100 mm a o bezpečnosť sa starajú hydraulické brzdy. Bicykel sa vyrába v jednej veľkosti, a to 13,5”, ktorá je určená pre deti s výškou od 130 do 155 cm. Na detaily sa pozrieme v unboxingu.

Špecifikácia

• Brzdové páky: Shimano
  • Ráfiky:Solely.jr, hliníkové, dvojstenné
  • Náboje: Solely.jr, hliníkové, počet dier: 28
  • Plášte: Innova Pro X Bobcat, rozmer: 26 x 2,1"
  • Sedlovka: Solely.jr, hliníková
  • Sedlo: Beany
  • Predstavec: Solely.jr, hliníkový, dĺžka: 40 mm
  • Riadidlá: Solely.jr, hliníkové, šírka: 640 mm
  • Hlavové zloženie: Feimin

Geometria

geometria bicykla Beany Blaster 26

Unboxing

Samotná krabica sa hrdí veľkým logom spoločnosti Beany, mimochodom českého pôvodu, o čom hovorí aj firemné motto - „Zrodený v českých horách“. Okrem toho nás pobavil aj nápis v angličtine, ktorý v preklade znamená, že: „Nemusíte byť silní, aby ste túto krabicu zdvihli“, čo odkazuje na fakt, že bicykel má byť ľahký, obzvlášť vtedy, ak je určený pre deti.

Určite stojí za zmienku aj fakt, že výrobca použil ako obalový materiál najmä kartón, papier a papierovú lepiacu pásku, čo značne uľahčuje proces separovania. Bicykel sme vytiahli a spolu s ním aj menšiu krabičku, v ktorej sa nachádzajú návody k bicyklu, vidlici a tiež rýchloupinák predného kolesa či štýlové platformové pedále.

Blaster 26 upneme do montážneho stojana a môžeme sa pustiť do práce. Skladanie je maximálne jednoduché a rýchle, čo sľubuje aj výrobca a my to môžeme iba potvrdiť. Nie je potrebné špeciálne náradie a všetky úkony sú v podstate jednoduché.

Začnem uchytením riadidiel do predstavca. Oba komponenty sú od značky Solely.jr, čo značí, že sú tvarom optimalizované pre deti. Riadidlá majú šírku 640 mm, predstavec má dĺžku 40 mm a farebne je zladený s celkovým dizajnom bicykla.

Ďalším bodom montáže je založenie predného kolesa, čo je tiež jednoduchá záležitosť. Stačí prestrčiť osku rýchloupináku cez náboj, nahodiť pružinu a maticu a následne už ako celok upnúť do prednej vidlice.

Keď už sme spomenuli vidlicu, ide konkrétne o model Aerial od výrobcu RST. Vidlica je vzduchová a ovládanie uzamknutia sa nachádza na korunke - na pravej strane. Na ľavej strane nájdeme skrutkovaciu krytku, ktorá ukrýva vzduchový ventil na správne nastavenie podľa hmotnosti jazdca. Všetky údaje nájdete v užívateľskej príručke, ktorá je pribalená k bicyklu.

Posledným úkonom pre skompletizovanie bicykla je montáž sedlovky Solely.jr. Tá je už osadená sedlom Beany, a tak jediné, čo je potrebné urobiť, je zasunúť ju do sedlovej rúrky a zaistiť pomocou objímky s páčkou. Opäť musíme pochváliť farebné zladenie s celkovým dizajnom bicykla.

Bicykel máme poskladaný a môžeme ho zavesiť na váhu. Tá sa ustálila na hodnote 11,26 kg, bez pedálov.

Detský bicykel Beany Blaster 26 máme poskladaný. Farebne je vyhotovený v kombinácii čiernej a modrej farby. V našej ponuke ešte nájdete aj varianty biely s modrou a čierny s červenou farbou. Oproti katalógovej špecifikácii však nie je vybavený plášťami s hnedou bočnicou, ale s klasickou čiernou, čo však celkovému dizajnu neublížilo – skôr naopak. Zladený je do posledného detailu, vrátane sedla, modrých nálepiek na vidlici, ako aj čiernych klzákov vidlice, ktoré ladia so zvyškom bicykla.

Beany je vybavený jednoprevodníkom s 32 zubami a s desaťrýchlostnou kazetou. Tá má rozsah 11 až 39 zubov a tento rozsah pokryje pravdepodobne väčšinu terénov, kam by ste sa s deťmi vybrali. Radenie, prehadzovačka a kazeta sú z dielne Shimana. Ide o dostupnú, odolnú a dobre fungujúcu sadu CUES. Tieto komponenty dopĺňa reťaz od KMC a hliníkové kľuky Prowheel Charm s dĺžkou 155 mm.

Na korigovanie rýchlosti a bezpečné zastavenie je bicykel vybavený hydraulickými kotúčovými brzdami Shimano, ktoré sa na rozdiel od mechanických bŕzd ľahšie ovládajú aj menšími, detskými rukami. Dopĺňajú ich 160 mm brzdové kotúče.

Bicykel stojí na 26” kolesách, ktoré sú vypletené na odolných dvojstenných ráfikoch Solely.jr z hliníkovej zliatiny a sú obuté na plášťoch Innova v rozmere 26x2,1”. To zabezpečí dostatočný objem pre tlmenie menších nerovností a zároveň univerzálne navrhnutý dezén umožní jazdu v teréne, no juniora nebude brzdiť ani na spevnenej cyklotrase.

Fotogaléria

detský bicykel Beany Blaster 26
detský bicykel Beany Blaster 26detský bicykel Beany Blaster 26

Detský bicykel musí byť ľahký, musí dobre vyzerať a najmä musí byť prispôsobený detským proporciám vo všetkých smeroch. Beany Blaster tieto požiadavky spĺňa a je pripravený vyraziť spolu s vaším dieťaťom za dobrodružstvom na dvoch kolesách. Jeho odporúčaná cena je 859 €, no s našim vernostným programom sa viete dostať aj na zaujímavejšie ceny. Všetky informácie nájdete v našom MTBIKER eshope.

Využi služby MTBIKER – Bikefitting a doručenie bicykla

V MTBIKER centre Hrádok, v MTBIKER Bratislava a v MTBIKER Žilina máme profesionálne vybavenie pre nastavovanie a optimalizáciu posedu s názvom Bikefitting. Ide o službu, ktorá na základe individuálnych fyziologických daností každého jazdca určí správne nastavenie posedu. V prípade, že sa rozhodneš využiť túto službu, detailné informácie o spôsobe objednania, druhoch merania, cenách a zľavách až do výšky 100 % nájdeš v sekcii Bikefitting na tomto odkaze.

Ak si objednáš bicykel na našom eshope alebo osobne v predajniach, je niekoľko možností, ako ti môže byť doručený. Jednou z nich je osobný odber v showroome v Bratislave, Žiline alebo v MTBIKER centre s poskladaním a garančným servisom zdarma. Pri cene bicykla nad 1 000 € môžeš využiť možnosť nášho bezplatného doručenia k tebe domov. Viac informácií aj o ďalších formách doručenia nájdeš na tomto odkaze.
Zdroj fotografií: archív redakcie
redakcia
Unboxing: Marin Rift Zone XR AXS - keď hory volajú
Rift Zone pôsobí ako ideálny bike na všetko. Od výletov s kamarátmi cez rýchle okruhy na lokálnych trailoch až po epické horské dobrodružstvá. Akú ponúka výbavu?
Unboxing: Marin San Quentin 24” – poď s deťmi na traily
Zmenšená verzia modelu San Quentin, na dizajne ktorého sa podieľala freerideová legenda Matt Jones, prináša odolnosť, rýchlosť a najmä spoločnú zábavu v teréne.
Unboxing: Marin Team 1 – rýchly, jednoduchý a dostupný
Keď sa povie bicykel, asi väčšina ľudí si predstaví práve horský hardtail. Je to všestranný univerzál na výlety aj trénovanie a pretekanie. Čo ponúka Marin Team 1?