Unboxing: Marin Rift Zone XR AXS - keď hory volajú

Rift Zone pôsobí ako ideálny bike na všetko. Od výletov s kamarátmi cez rýchle okruhy na lokálnych trailoch až po epické horské dobrodružstvá. Akú ponúka výbavu?

Rám modelu Rift Zone ponúka 130 mm zdvihu. Je vyrobený z hliníka označeného ako Series 3, čo je vlastná zliatina výrobcu Marin. Trinásť centimetrov zadného zdvihu dopĺňa 150 mm vidlica RockShox Lyrik. Pohonnú sústavu dodal americký SRAM v podobe najnovšej verzie elektronickej sady GX Eagle AXS T-Type. Určenie do poriadneho terénu podčiarkujú aj štvorpiestové hydraulické brzdy SRAM Code a plášte Maxxis Assegai. Vyrába sa v štyroch veľkostiach - S, M, L a XL. Do unboxingu sme vybrali veľkosť M.

Špecifikácia

• Rám: hliníkový, Series 3 6061 zliatina, určený pre 29” kolesá, zdvih: 130 mm, systém odpruženia: MultiTrac Suspension Platform, zadná oska: 148x12 mm Boost, stred: 73 mm, BSA závitový, ISCG05 úchyt
  • Vidlica: RockShox Lyrik Select+, 150 mm zdvih, oska: 110x15 Maxle Stealth, offset: 42 mm
  • Tlmič: RockShox Super Deluxe Select+, rozmer: 210x55 mm, 25xM8 Hardware, špeciálne naladený pre model Rift Zone
  • Radenie: SRAM AXS POD MMX
  • Prehadzovačka: SRAM GX Eagle AXS T-Type
  • Kazeta: SRAM GX 1275 T-Type, rozsah: 10 - 52 zubov
  • Reťaz: SRAM GX Eagle T-Type
  • Kľuky: SRAM GX Eagle, prevodník: 32 zubov, reťazová linka: 55 mm, dĺžka kľúk: 170 mm
  • Brzdy: SRAM Code Bronze 4-piestové, hydraulické, kotúče: SRAM HSC 200 mm/180 mm
  • Ráfiky: Marin, hliníkové, dvojstenné, vnútorná šírka: 29 mm, rukávový spoj, 32-dierové, bezdušové
  • Predný náboj: Formula, DC-711, oska: 110x15 mm, rozhranie kotúča: 6-dier (INTL), 32 dier
  • Zadný náboj: Formula, DCL-3482, oska: 148x12 mm, 4 utesnené priemyselné ložiská, rozhranie kotúča: 6-dier (INTL), XD orech, 32 dier
  • Špice: 14 g, čierne, nerez oceľ
  • Plášte: Maxxis Assegai, 29x2,5", zmes: MaxxTerra, EXO ochrana bočníc, bezdušové
  • Sedlovka: teleskopická, TranzX YSP23JL, ovládanie páčkou z riadidiel, Zdvih: 150 mm (S), 170 mm (M/L), 200 mm (XL), priemer: 30,9 mm
  • Sedlo: Marin Speed Concept
  • Predstavec: Marin CNC, dĺžka: 35 mm, priemer: 35 mm
  • Riadidlá: Marin Trail, hliníkové (zliatina radu 7000), priemer: 35 mm, šírka: 800 mm, zdvih (rise): 20 mm, zahnutie nahor (upsweep): 5°, zahnutie k jazdcovi (backsweep): 8°
  • Madlá: Marin Grizzly, objímkové
  • Hlavové zloženie: FSA No. 57, utesnené priemyselné ložiská, rozmer: 1 1/8" x 1 1/2”
  • Stredové zloženie: SRAM DUB MTB 73 mm

Geometria

geometria rámu bicykla Marin Rift Zone XR AXS

Unboxing

Môžeme sa do toho pustiť. Ako zvyčajne, aj tu nás sprevádza heslo spoločnosti Marin: „made for fun“, teda „stvorený pre zábavu“. Poďme teda skladať a zabávať sa. Najskôr sa však musíme k tej zábave dostať cez ochranný materiál, v ktorom je bicykel zabalený.

Marin Rift Zone XR AXS

Postupne sa dostaneme až k samotnému rámu a subjektívne hodnotíme farebné vyhotovenie za neprehliadnuteľné. Popri tmavých a matných farbách bicyklov, ktoré sme tu za posledné obdobie mali, je táto žiarivá cyklámenovo-fialová kombinácia doslova pastvou pre oči, aj keď je jasné, že to nebude pre každého.

Montáž tradične začíname od kokpitu. Pri Marine je štandardom, že komponenty ako riadidlá a predstavec si produkuje vo vlastnej réžii pod svojím logom. Riadidlá majú šírku úctyhodných 800 mm, priemer 35 mm a na krk vidlice sú uchytené pomocou predstavca s rozmerom 35 x 35 mm.

Od riadidiel sa presunieme nižšie, kde nás čaká montáž predného kolesa. Najprv je potrebné povoliť 4-piestový brzdový strmeň hydraulickej kotvy SRAM Code, aby sme ho následne po upevnení kolesa pomocou pevnej osky vycentrovali, nech nešúcha o brzdový kotúč. Oska so stealth hlavou má rozmery 15 x 110 mm a patrí k vidlici RockShox Lyrik Select+, ktorá disponuje zdvihom 150 mm a offsetom 42 mm.

Marin Rift Zone XR AXS

Predposledným úkonom je zapojenie a montáž teleskopickej sedlovky TranzX so zdvihom 170 mm (platí pre veľkosť M). Páčka ovládania sa nachádza na ľavej strane riadidiel. Posledným krokom je zapojenie batérie do bezdrôtového prehadzovača SRAM GX AXS Transmission a následné spárovanie s radením.

Bicykel máme poskladaný. Na prvý pohľad je evidentné, že bicykel patrí do terénu. V dave bicyklov v trailcentre sa vďaka farbe rozhodne nestratí. Fialová zadná stavba a spodná rámová rúrka plynule prechádzajú do cyklámenovej. Zvyšok dotvárajú žlté nápisy a decentné komponenty v čiernom eloxe s výnimkou sivých kľúk GX a chrómovej kazety.

Marin Rift Zone XR AXS 29 bicykelMarin Rift Zone XR AXS 29 bicykel

Bicykel stojí na 29” kolesách postavených na hliníkových ráfikoch Marin s vnútornou šírkou 29 mm a nábojoch Formula. Obuté sú v plášťoch Maxxis Assegai v rozmere 29 x 2,5” v bezdušovej verzii. Samozrejme, aj ráfiky sú pripravené na bezdušovú prevádzku.

O ich ubrzdenie a korigovanie rýchlosti sa postarajú štvorpiestové brzdy SRAM Code Bronze. Vpredu spolupracujú s 200 mm kotúčom a vzadu so 180 mm.

SRAM Code Bronze 4-piestové hydraulické brzdySRAM Code Bronze 4-piestové hydraulické brzdy

Moderný systém radenia od spoločnosti SRAM nesie označenie GX T-type Eagle AXS. Bezdrôtové radenie pridáva na uhladenosti kokpitu. Prehadzovač sa ovláda dvojtlačidlovým elektronickým radením SRAM AXS POD MMX. Vzadu nájdeme prehadzovačku SRAM GX Eagle AXS T-Type a kazetu SRAM GX 1275 T-Type s rozsahom 10 - 52 zubov. Kľuky s 32-zubovým prevodníkom majú dĺžku 170 mm.

SRAM GX 1275 T-Type 10-52TSRAM GX Eagle AXS T-Type
SRAM GX Eagle 32T
Zdvih zadnej stavby je dimenzovaný na 130 mm a spracúva ho tlmič RockShox Super Deluxe Select+. Systém pruženia, ktorý používa Marin pri bicykloch Rift Zone a Alpine Trail, sa nazýva MultiTrac Suspension Platform a ide o prepákovaný jednočap so špeciálne naladeným tlmičom na tento typ kinematiky. Jeho hlavnou úlohou je poskytnúť jazdcom hladký chod aj na jemných nerovnostiach bez obetovania prenosu sily prostredníctvom nechceného pohybu pruženia.

Funguje tak, že využíva rôzne krivky pákového efektu na základe modelu a dráhy odpruženia, čím zaisťuje, že jazdec má systém s najlepšou možnou rovnováhou medzi účinnosťou a ovládaním. Napriek naoko nízkej hodnote zdvihu je 130 mm efektívnych či už vo výšľapoch, alebo aj z kopca, čo podčiarkuje univerzálnosť bicykla Rift Zone XR pre jazdu v teréne.

RockShox Super Deluxe Select+RockShox Super Deluxe Select+

Fotogaléria

Marin Rift Zone XR AXSRockShox Lyrik Select+, 150mm
Marin Rift Zone XR ponúka modernú geometriu a dostatok zdvihu pre jazdu teréne. Bude tak len na vás, či si vyberiete krúženie na lokálnych trailoch, alebo celodenné dobrodružstvo v podobe hrebeňovky. Vždy sa budete môcť spoľahnúť na funkčnú geometriu, skvelú modernú výbavu a v neposlednom rade na žiarivý imidž.

Odporúčaná cena bicykla je 4 799 €, no pri vernostnej zľave sa viete dostať napríklad na lákavejších 3 999 €. Všetky informácie nájdete na našom MTBIKER shope.
Zdroj fotografií: archív redakcie
redakcia
Unboxing: Marin Team 1 – rýchly, jednoduchý a dostupný
Keď sa povie bicykel, asi väčšina ľudí si predstaví práve horský hardtail. Je to všestranný univerzál na výlety aj trénovanie a pretekanie. Čo ponúka Marin Team 1?
Unboxing: Marin Alpine Trail XR GX AXS – nestratí sa!
Niekto proti bolesti hlavy užíva ružovú tabletku – a pritom úplne stačí zajazdiť si na ružovom bicykli. Napríklad na vysokozdvihovom endure Marin s elektronickým radením.
Unboxing: BMC Fourstroke LT ONE – nenásytný maratónec
Hľadáš nekompromisný bicykel do prichádzajúcej maratónskej sezóny, s ktorým si užiješ výlet hrebeňom aj moderné cross-country trate? Máme pre teba skvelý tip.