Test: Canyon Aeroad CFR – rýchlik na dvoch kolesách

Výrobca tvrdí, že ide o najrýchlejšiu „zbraň“ profipelotónu, tak sa poďme bližšie pozrieť, čo je to za zázrak.

Keď som sa dozvedel, aký bicykel mi príde do testu, veľmi som sa potešil. O to viac, že bol vo farbách World Tour tímu Alpecin-Deceuninck.

Nový Canyon Aeroad CFR (Canyon Factory Racing) je inšpirovaný požiadavkami profesionálnych tímov (samotného Mathieua van der Poela a tímových mechanikov), vďaka čomu by mal byť ešte rýchlejší, stabilnejší a jednoduchší na údržbu.

Canyon Aeroad CFRCanyon Aeroad CFR

Že je tento model zameraný predovšetkým na aerodynamiku, to je jasné už zo samotného názvu. Oproti predchodcovi je rámový set Canyon Aeroad CFR s vidlicou FK0137 CF Disc celý zoštíhlený, vrátane sedlovky. Dôraz bol pritom kladený na minimálnu údržbu a aerodynamiku pri zachovaní ešte väčšej tuhosti a pevnosti celého setu. Tej dopomáha titánové sedlo hlavového zloženia a jeho vylepšené tesnenia keramických ložísk.

riadidlá Canyon Aeroad CFRCanyon Aeroad CFR

Ďalšou veľkou inováciou, ktorú konštruktéri vymysleli, je kokpit Peace Bar, pri ktorom je možná výmena riadidiel (baranov) bez nutnosti odpojenia brzdových hadičiek.

Štandardne sa bike dodáva s klasickými riadidlami so šírkou 420 mm, je však možné doobjednať tzv. „Aero Drops“ s nastaviteľnou šírkou od 350 - 400 mm a s vyosením do strán. V tomto zložení má kokpit o 10 mm dlhší dosah, čo umožňuje natiahnutejšiu aero pozíciu a podľa výrobcu úsporu 14 wattov. Samotná výmena spočíva v odskrutkovaní brzdových pák, výmene klasických riadidiel za aero a opätovné namontovanie brzdových pák. Samozrejme, s ohľadom na omotávku takúto výmenu asi nebudete robiť často.

Canyon Aeroad CFR recenzia

Kokpit je ďalej vybavený drážkou Gear Groove, ktorá umožňuje pripevnenie aero držiakov pre cyklopočítače, svetlá a podobne. Musím však podotknúť, že trošku kazí celkový vzhľad kokpitu. Ani zadná časť neostala bez vychytávok. Sedlovka dostala priame úchyty pre aero svetlo, čo spolu pôsobí veľmi uhladene a na jej konci tróni 3D sedlo značky Selle Italia SLR.

Canyon Aeroad CFRCanyon Aeroad CFR recenzia, sedlo značky Selle Italia SLR

Napriek tomu, že ide o aero model, bol som milo prekvapený, ako tento stroj zvláda priečne nerovnosti na nekvalitnom asfalte. Obuté som mal combo so šírkou vpredu 25 a vzadu 28 mm. Čo si budeme hovoriť – na slovenské cesty sa hodí skôr gravel ako čistokrvný cesťák, ale tento rýchlik tlmí nerovnosti naozaj skvelo.

Nečudo, veď okrem iných je určený na klasiky ako Paríž-Roubaix. Niekto by si pomyslel, že do takéhoto rámu vojdú plášte s maximálnou šírkou 28 mm (ak vôbec), ale jedným z vylepšení je aj priechodnosť plášťov, ktorú výrobca udáva na hodnotu 32 mm, čo bola požiadavka samotného Mathieua van der Poela.

cyklista na ceste na bycikli Canyon Aeroad CFR
Ako som už vyššie spomenul, jazda na tomto bicykli bola vcelku pohodlná, veľmi rýchla, no pritom stabilná. Všetka energia, ktorú vytvoríte na pedál, sa okamžite prenesie do zrýchlenia. V nižších rýchlostiach je Aeroad krásne obratný, pri strmých dlhých zjazdoch, prepletených ostrými zákrutami, však treba mať trošku skúsenosti. Bike je pri vysokej rýchlosti veľmi stabilný, ale v ostrých zákrutách pri zjazde som ho musel trošku viac prehovárať, aby šiel tam, kam chcem ja. Je to rýchlik a vyhovuje mu skôr priamy smer.

Tým ale určite nechcem povedať, že by bol pri vyšších rýchlostiach zle ovládateľný. Len si treba dať pozor na to, že CFR-ko v zjazdoch naberie o dosť väčšiu rýchlosť, než na akú ste možno zvyknutí pri svojich tátošoch. Takže pred ostrými zákrutami radšej opatrne. Tiahle zákruty však zvláda výborne. V stúpaniach zase oceníte tuhosť rámu a ľahkosť, akou sa kolesá otáčajú na keramických ložiskách.

Canyon Aeroad CFR
Počas celého testu som pri jazde nespozoroval žiadne rušivé zvuky ako praskanie, pukanie, vŕzganie a podobne. Musím však vypichnúť dve veci.

Canyon Aeroad CFR vyzerá a správa sa ako skutočný pretekár.
Tou prvou, ktorá však nemusí vadiť všetkým a iným sa môže páčiť, je veľmi hlučný zadný náboj pri voľnobehu, vďaka ratchetu náboja DT SWISS 180. Stačí na chvíľku prestať pedálovať a všetci vám uhnú z cesty. Na druhej strane odpadá starosť so zvončekom.

Tou druhou, čo ma spočiatku vyrušovala, bolo hrkotanie fľaše v košíku pri rozbitejšom asfalte. Neviem, či Canyon robí o trošku väčšie košíky, ako sú štandard a tým aj svoje fľaše, ale moja fľaša v ich košíku doslova lietala a hrkotala aj originálna. To je ale najmenší problém, ktorý sa dá ľahko vyriešiť výmenou košíkov. Čo sa mi naopak páči, že Canyon dodáva k tomuto modelu univerzálny kľúč, s ktorým vyriešite takmer všetky prípadné problémy počas jazdy.

Canyon Aeroad CFR
V osadení CFR-ka máte na výber medzi sadami Shimano a SRAM. Môj testovací model bol kompletne osadený sadou Shimano Dura-Ace Di2, ktorú predstavoval pred pár rokmi Cepo.

Canyon Aeroad CFR, Shimano Dura-Ace Di2Shimano Dura-Ace Di2

Konkrétna skladba komponentov

  • Prehadzovačka a prešmykač: Dura-Ace Di2 FD-R9250 2x12
  • Radenie a brzdy: Dura-Ace Di2 R9270
  • Kľuky: Dura-Ace Di2 R9200 s Powermetrom 52/36
  • Kazeta: Dura-Ace R9200 11-30 / 12 speed

Canyon Aeroad CFRCanyon Aeroad CFR review

  • Kolesá: DT Swiss ARC 1100 TR s vnútornou šírkou ráfika 20 mm a výškou 50 mm
  • Plášte: Continental GP 5000 S TR so šírkou vpredu 25 mm, vzadu 28 mm.

Hmotnosť testovaného bicykla vo veľkosti XL, bez pedálov, s košíkmi, prázdnou fľašou a držiakom pre cyklopočítač je 7,4 kg.

Canyon Aeroad CFRCanyon Aeroad CFR

Geometria Canyon Aeroad CFR

Hoci mi bike prišiel vo veľkosti XL (bežne jazdím L), po pár jemných úpravách posedu som sa na ňom s mojimi 188 cm a dĺžkou vnútornej strany nohy 92 cm cítil pohodlne. Samozrejme, že na aerobiku bude geometria agresívnejšia ako na endurance bicykloch, ale aj napriek veľkosti XL som sa cítil na biku príjemne, nie príliš natiahnutý.


Celkový dojem

Canyon Aeroad CFR vyzerá a správa sa ako skutočný pretekár. Bicykel je veľmi pohodlný pri vyšších rýchlostiach a efektívne udržiava dosiahnutú rýchlosť. Pri šprinte zase zaujme svojou stabilitou a okamžitým zrýchlením.

Canyon Aeroad CFR

Pre koho je určený?

Canyon Aeroad CFR je určený pre pretekárov a hobbíkov so športovými ambíciami. Jeho intuitívne ovládanie v kombinácii s vynikajúcou aerodynamikou z neho robia naozaj rýchly stroj, na ktorom je zábava jazdiť aj pre menej skúsených cyklistov.

Canyon Aeroad CFR test

Plusy

  • Skvelá aerodynamika, rýchlosť a zážitok z jazdy
  • Jednoduchá výmena riadidiel bez odpájania bŕzd
  • Keramické ložiská
  • Kvalita spracovania a dôraz na detaily

Mínusy

  • Uchytenie držiaka cyklopočítača trochu kazí čistý vzhľad kokpitu
  • Hrkotajúca fľaša v košíku
  • Mal som ho len na chvíľu

Cena testovaného bicykla Canyon Aeroad CFR je 10 099 €. Canyon ale ponúka aj dostupnejší variant Canyon Aeroad CF SLX 7 za cenu zhruba 4 500 €.
Zdroj fotografií: archív autora
info
Testy a predstavenia produktov sa realizujú s produktami a materiálmi zapožičanými od dovozcu danej značky alebo z MTBIKER shopu. Ich obsah a záver je subjektívnym názorom autora.
report_problem Našiel si v texte chybu?
Marek_O 
clear
Prečo sa ti článok nepáči?
Odoslať spätnú väzbu
Formulár sa odosiela
Komentáre
Musíš byť prihlásený, ak chceš vidieť celú diskusiu.
Formulár sa odosiela
Pridaj komentár
Formulár sa odosiela
Podobné články
Test: Canyon Lux Trail CFR - Dr. Jekyll a Mr. Hyde
Model Lux má v mojom srdci špeciálne miesto a radím ho medzi top 3 biky, aké som kedy jazdil. Aké to však bude s novinkou s prívlastkom „Trail”?
Test: BMC Speedmachine 01 ONE – splnený sen triatlonistov a časovkárov
Rýchly a pohodlný posed podľa aktuálnej módy, to je sen väčšiny triatlonistov a časovkárov.
Test: Canyon Spectral  – „Keď sa trail s endurom snúbi“
Zháňate tátoša do ťažkého terénu? Ak viete, čo od bicykla chcete a ste vyrovnaní s tým, že vám investícia doňho zhltne zopár tisíc, mám pre vás jeden tip.
keyboard_arrow_up