Zmena zdvihu 120 -> 130mm Servis, opravy

favorite0thumb_up0thumb_down
comment8. augusta 2024 o 12:59

Tak tie reči o sagu a zamknutej vidlici skúsim napísať ešte raz, inak.. O geometri nepíšem, to bola reakcia na poškodenie rámu. Rám navrhnutý na vidlicu so zdvihom 120 počíta aj s možnosťou, že bude vidla uzamknutá (a rám musí vydržať) Pri vidle 140 môžeš mať sag skoro...

Zmena zdvihu 120 -> 130mm Servis, opravy

favorite0thumb_up0thumb_down
comment8. augusta 2024 o 11:36

No myslím, že ten rám je konštruovaný na 120mm ako takých, pretože skoro vždy je možnosť uzamknutia. Ja keď si sadnem na bike tak zo 140mm mám zdvih "iba zvyšných" 115mm, čiže aj keby bol rám na 100mm zdvih tak navýšenie o 1.5cm neverím, že poškodí rám. Navyše ten...

Zmena zdvihu 120 -> 130mm Servis, opravy

favorite0thumb_up0thumb_down
comment8. augusta 2024 o 6:23

no to by bolo fakt šťastie, keby si zdvihol, nič nepocítil a nakoniec aj zničil rám Síce moja reakcia je po pár rokoch, ale k veci 🤔😄 Ak je rám konštruovaný napr na 120mm a ty tam dáš 140mm tak v tom nevidím problém, sériovo osadená vidla má pri zamknutom stave pevných...

comment24. mája 2024 o 23:10

Zdravím, vie mi niekto prosím poradiť presný snímač rýchlosti ku hodinkam Garmin? Org Garmin speed sensor presný nie je, čo som čítal reakcie.. Moja predstava teda je, snímač typu magnet & snímač na vidlici, ktorý by odosielal dáta do Garminu. Klasika, nie gps, staromódne, ale...

comment23. apríla 2024 o 7:29

pans mrkni na tento link https://www.cyclingabout.com/drivetrain-efficiency-difference-speed-between-1x-2x/ Je to síce primárne 1x vs. 2x, ale nájdeš tam niečo aj na tvoju otázku. Ďakujem pekne, áno je to prevažne to čo som hľadal. 👍🏻👍🏻

comment22. apríla 2024 o 18:04

Nie to len o to, ale aj menšie opotrebenie reťaze a všetkých zubov. Ale preto som tému nezačal 🖐🏻

comment22. apríla 2024 o 17:24

Čiže systém páky tu nefunguje vôbec? Už len keď dávam bič na kazetu pri demontáži tak je zásadný rozdiel či reťaz dám cez najmenší pastorok alebo väčší.. Systém páky tam fungovať musí, jedine že by sa krátil veľkosťou prevodníka - čím väčší prevodník tým zase...

comment22. apríla 2024 o 16:55

Aktuálne premýšľam nad účinnosťou prenosu energie. Dúmam nad tým či je efektívnejší väčší prevodník, napr. v kombinácii s väčším pastorkom voči moderným menším prevodnikom v kombinácii s menším pastorkom. Predstavme si rovnaký prevodový pomer, ale pri väčšom...

Hmotnosti MTB komponentov a doplnkov MTB komponenty

favorite0thumb_up0thumb_down
comment4. marca 2024 o 7:08

jeho akcelerácia je tak tragická, že v kopcoch tento rozdiel zásadne pocíti Akceleracia je rozbeh...v kopci sa neda ist plynulo? A pri plynulej jzade v kopci nie je citit taku vahu? V kopci ideš plynulo len pocitovo, aj udržanej kadencii máš pri určitých polohách kľuk mŕtvy bod....

Hmotnosti MTB komponentov a doplnkov MTB komponenty

favorite0thumb_up0thumb_down
comment3. marca 2024 o 23:52

Moja skúsenosť je, že váha kolies na charakteristiku jazdy vplyv má, ťažšie koleso udržiava lepšie zotrvačnosť, ľahšie zase lepšie zrýchľuje, pri jazde ale jedna vlastnosť kompenzuje druhú, aby si to pocítil musí byť váhový rozdiel aspoň (v mojom prípade 90kg, 186cm) set...

Formulár sa odosiela
keyboard_arrow_up