Skalické hory: Cez poľné cesty za novovybudovanými trailami

Rád by som vám predstavil jedno z mojich obľúbených miest na bikovanie a to Skalické hory, ktoré sa nachádzajú na úpätí Bielych Karpát. Začnem však po poriadku, s kamošom vyrážame z mesta Holíč, ktoré sa nachádza 8 km od Skalice. Ako enduro jazdci sa snažíme vyhýbať hlavne dopravným cestám.

Naším prvým bodom je dedinka Prietržka, kde začína prvé mierne stúpanie cez prietržské vinohrady. Na vrchole týchto vinohradov sa nachádza vodná nádrž, takže kto by sa chcel osviežiť v horúcich letných dňoch, tak nie je problém sa vykúpať.

Naša cesta pokračuje ďalej po poľných cestách do dediny Mokrý Háj. Z Mokrého Hája už začíname pomaly vidieť vrcholky Skalických hôr. Cesta tu má kolísavú tendenciu, raz si to svištíte dole kopcom, potom zase musíte pritlačiť do pedálov, avšak nič strašné to nie je. Vychutnávať si môžete okolité scenérie.

Po asi 30 minútovej jazde nás víta Zlatnícka dolina, kde si dávame prvú zastávku na doplnenie tekutín. Tiež sa tu nachádza Skalická koliba, takže nejaká tá kofola či pivko padne vhod.

Ďalším cieľom nášho výletu je Kamenná búda. Máme pred sebou najťažšiu časť úseku, dlhé a občas prudké stúpania, čo nám osobne moc po chuti nie je . Ale zvládame to. Od Kamenej búdy sa kúsok nachádza najvyšší vrch miesto v tejto oblasti Čupy /574 m/. Pauzujeme u Kamenej búdy, s úsmevom na tvári, lebo vieme, že nás čaká odmena. A to v podobe jazdy po turistickom chodníku, kde sa dosahujú rýchlosti až okolo 50 km/h.

Po cca 4 min jazdy treba dávať pozor na značky na stromoch, pretože naším hlavným cieľom sú novovybudované skalické traily. Začíname trailom AC/DC ktorý nás víta hneď prvou klopenkou, nasledujú ďalšie zákruty s koreňmi. V ďalšej časti sa trail rozdeľuje na hard a easy pasáž. Ako skúsení jazdci si vyberáme hard pasáž, na ktorej sa nachádzajú prejazdy cez korytá, menšie skoky, odklopené zákruty plus nejaký menší výšlapík. Trať zvládame v pohode.

Jeden obraz vydá za viac ako 1000 slov, takže tu máte helmet cam z našej jazdy.

Prichádzame k asfaltovej ceste a ideme na druhý trail. Ten začína prudkým stúpaním, takže tlačíme a tlačíme . Našťastie to rýchlo ubehlo a nachádzame sa na vrcholku kopca, kde nás čaká trail s masívnymi klopenkami, lavicami a north shorom, jazdu si naplno užívame.

Trail je zakončené tzv. Black Hole, čo je prudký strmák dole kopcom, ktorý vedie cez koryto potoka. Tu sa trail končí, vychádzame u kúpaliska a koliby, kde dávame kofolu. Teraz nás čaká už len cesta domov, vyberáme teda cestu zo zlatníckej doliny priamo do Skalice. Zo Skalice bočnými cestami cez skalické rybníky do dediny Kátov, a odtiaľ do nášho Holíča.

Trasa

Trasa: Holíč- Prietržka – Mokrý Háj – Zlatnícka Dolina- Skalica
Dĺžka: 40km
Prevýšenie: 500m
Náročnosť: stredne obtiažna
Certifikované zariadenia „Vitajte cyklisti“:
V Skalici: Turistická informačná kancelária, Hotel Patriot, Skalická Koliba Zlatnícka dolina, Baťov kanál-prístav. Vinohradnícky dom „U studánky“

GPX trasy

GPX na stiahnutie nájdete v sekcii Cyklotrasy - http://www.mtbiker.sk/cyklotrasy/307/skalicke-hory-cez-polne-cesty-za-novovybudovanymi-trailami